Ruter spowalnia predkość sieci


(Calendarium) #1

Prędkość przed ruterem wynosi ok. 40Mbps na wyjściu portów LAN ok.25Mbps

Może ktoś zdiagnozować przyczynę spowolnienia?. Dotyczy CISCO E900.


(roobal) #2

Na wszystkich portach? Na tym samym patchcordzie?


#3

W komputerze karta sieciowa wybór predkości ma Auto czy moze coś się przestawiło??


(Calendarium) #4

Na wszystkich portach.

Znalazłem w końcu, tylko nie widzę opcji Auto.

Widnieje 100Mb/s

Przy okazji zauważyłem: IPv6 - brak dostępu do Internetu.


(roobal) #5

Bo ten router raczej nie wspiera IPv6. Poza tym musiałbyś mieć adres IPv6 od ISP lub skorzystać z jakiegoś tunelowania. Sprawdzałeś na innych patchcordach czy jest to samo? Jaki jest transfer między komputerami w LAN? Jak sprawdzasz przepustowość, że pokazuje Ci 20Mb/s?


(Calendarium) #6

IPv6 nie najważniejsze w tej chwili.  Raczej obsługuje.  Mam zaznaczone  w konfiguracji IPv6 rutera na, Automatyczne - włączone

 

Ale do rzeczy: jak podłączę komputer z pominięciem rutera pokazuje prędkość jak na umowie z dostawcą czyli full. Po podpięciu rutera na wszystkich portach Lanu jest ok. 25 megabitów.

Gdzieś zaniża prędkość i nie mogę zlokalizować gdzie. Kabel łączący ruter-komputer sprawny, sprawdziłem. Jeden kabelek sam zmontowałem a drugi oryginalny od rutera i nic. Czyżby ruter nie wyrabiał. W dokumentacji ma do 300 Megabitów.


(roobal) #7

Nie odpowiedziałeś jaki jest transfer między komputerami w sieci. Nie masz włączonego jakiegoś bandwith limit?


(Calendarium) #8

Jakimi komputerami?. Mam 1 komputer.

Mój dostawca nie wprowadza żadnych ograniczeń w sieci.


(rafal_pl) #9

Pewnie masz masz coś ustawione w routerze lub kabel uszkodzony


(Calendarium) #10

Zadałeś sobie trud przeczytać wszystkie posty?.


(rafal_pl) #11

To ja problemu z sieciom domową nie mam  o ty tu prosisz o pomoc . Nie odpowiadasz na pytania kolegi powyżej.Polecam instrukcję w dłoń i konfiguracje od 0 routera


(Calendarium) #12

Jak nie posiadasz wiedzy - nie pisz.

 


(rafal_pl) #13

1.Czy kable zostały sprawdzone testerem do kabli

  1. czy na routerze nie masz włączone Quality of Service

Tradycyjny QoS zapewnia odpowiednią przepustowość przychodzącą i wychodzącą połączeń przewodowych i bezprzewodowych dla aplikacji i zadań według zdefiniowanych przez użytkownika parametrów.


(Radek68) #14

Zerknij na ten link, sprawdź jak masz u siebie. Co prawda to inny model, ale założenia są te same. Nie wiem tylko, czy w Twoim modelu tak to wygląda.

http://www.linksys.com/pl/support-article?articleNum=137079


(roobal) #15

Skoro masz router, to uznałem, że masz więcej urządzeń w sieci.W takim razie po co Ci router? Oddaj go na gwarancję/do naprawy, bo podejrzewam że jest uszkodzony. SoHo Cisco do najlepszych nie należą.

Takim bezczelnym typom nie mam ochoty pomagać. Radź sobie sam.


(Calendarium) #16

 

Słabiutko z Twoją wiedza i kulturą.  Wściekasz się, że nie potrafisz rozwiązać problemu. Ruter uszkodzony - ha, ha. Problem rozwiązałem za pomocą  innego Forum.


(roobal) #17

Ja się o nic nie wściekam, po prostu nie podoba mi się Twoje zachowanie. Na brak wiedzy nie narzekam. Kultury to brakuje akurat Tobie. Ludzie chcą Ci pomóc, a ty zachowujesz się jak cham. Żegnam!


(Radek68) #18

 

Nie przesadzajmy, @Certina zakładający temat ma trochę racji. Post kolegi rafal_pl o uszkodzonym kablu nie wniósł nic do tematu, bo to było już wcześniej wyjaśnione, a odpowiedź była adekwatna do “porady”.

Skoro problem rozwiązany to temat zamykam.