s

s

Ekhm… cóż, moje prywatne zdanie jest odwrotne do wyrażonego powyżej przypuszczenia.

Jeśli chce się być programistą trzeba być wszechstronny - kiedy już się nauczy programować (do pewnego stopnia, bo uczy się całe życie) warto znać więcej języków, aby wybrać najlepiej dostosowany do problemu.

Co do samego polecenia języka/ksiązki to tematów takich było baaardzo dużo. Ja osobiście polecam poznać C, książka np.: http://helion.pl/ksiazki/jezyk_c_szkola … jcszpr.htm

s

Moim zdaniem warto znać Javę i Pythona (ma wiele pozytywów + jak java multiplatformowość bez przeszkód, wystarczy interpreter w systemie). Programistą nie jestem (wolę grafikę), ale również ciekawi mnie to i czasem staram się coś “łyknąć” - mimo że mam Symfonię C++ na półce to nie mam nadal przekonania do C++. Za to Python…jeden i ten sam kod działa na Maku, Linuksie, BSD, Windows… Moim zdaniem szkoda czasu na drewniane języki jak C++ o chorej składni (choć prym wiedzie z racji utarcia się po prostu) - lepiej zainwestować czas na coś prawdziwie cross-platform.

C i C++ też są multiplatformowe,dalej dochodzą biblioteki zależne od platformy,w tych językach są pisane programy na wszystkie systemy Linux,Windows,MacOS,BSD itd.,jeśli napiszesz program w czystym C albo C++ to będzie on przenośny,w systemie musisz mieć tylko kompilator,aby skompilować kod na daną platformę.

Jeśli masz trochę czasu, który możesz “zmarnować”, zajmij się nauką czystego C( np. w standardzie C99). To taka lingua franca języków programowania.

Ale to krok opcjonalny. Po prostu ściągnij "visual studio 2010 express " i masz kompletne środowisko do programowania w C#. A w tej chwili jest to po prostu język lepszy od Javy, która została w tyle :/.