Saegate Central NAS i zakłócenia na łączu neostrady

Mam od pięciu miesięcy neostradę biznes do 10 Mb. Do stycznia wszystko działało normalnie i stabilnie 6 Mb/s. Więcej u mnie na wsi nie ma szans uzyskać, bo daleko do centrali. Wcześniej dwa lata hulał DSL. Od stycznia zaobserwowałem spadek transferu do 3 Mb/s, chociaż modem pokazuje nawet możliwość zestawienia posczenia do 9 Mb/s. Czasem nawet mam połączenie 7-8 Mb. Lecz po kilku godzinach zrywa połączenie i prędokość spada o ponad połowę. Reklamowałem w Orange. Technicy byli już z 5 razy i dalej to samo. Sprawdzali kable, łączenia itp. Nawet modem został wymieniony. W związku z tym moje pytanie. Jakiś czas temu kupiłem ww NAS Saegate Central i podłączyłem do sieci. Czy to on może powodować problemy na łączu neostrady? Teoretycznie nie powinien, ale już czepiam się wszystkiego, żeby tylko znaleźć przyczynę zakłóceń na łączu. Nie oczekuję pełnej prędkości, ale przynajmniej tego co było przed poprzednie 2 i pół roku. Rozważałem też celowe działanie operatora. Wiadomo, że Neostrada biznes jest tańszą usługą niż DSL … może dlatego też jakość połączenia jest taka? Tylko dziwne, że przez 4 miesiące było tak samo jak na DSL-u, a teraz jest gorzej.

Jakieś sugestie, Bracia?

 

Konkrety, jaki SNR margin i tłumienie o różnych porach?

NAS jeśli jest podłączony do komputera to kablem ekranowanym także jego wpływ można wyeliminować.

NAS jest podłączony do switcha i przez niego do routera. Do routera jest bezpośrednio podłączony tylko dekoder polsatu PVRHD7000.

Dziś o 20.00:

Statystyki – xDSL

 

21.00

 

21.15

 

22.45

 

Dzień następny: 7.30 rano

Parametry zmieniają się zależnie od pory dnia, tak jak myślałem. Możliwe że jest to związane z przewodami telefonicznymi podwieszonymi na słupach przy kablach elektrycznych i zależnie od natężenia prądu parametry łącza pulsują w wyniku zakłóceń z elektryczności. Słyszałem niedawno o takiej możliwości u osób, które w tym siedzą. Poleciłbym zgłosić usterkę do orange, screeny z parametrami mogą udowodnić twoją rację. Skoro to neo biznes to powinni zgłębić dokładniej problem.

Ze swojej strony możesz tylko sprawdzić jeszcze raz dla pewności jakość okablowania w budynku łącznie z wtyczkami.

Panowie technicy byli już trzy razy. Ostatnio wymienili jakiś kabel przychodzący do do domu ze słupa. Reklamacja trwa. Czekam na reakcję. Tak też myślałem, że problem leży w jakości linii. Dziękuję za Twoją opinię.

 

Meldunek z frontu robót.

Panowie dziś byli po raz kolejny i zauważyłem, że zmienili typ modulacji na ADSL_G.dmt. Wcześniej był ADSL_2plus i inne też. Modem sieje błędami. Załączam statystyki.

Na pewno tej zmiany nie można pochwalić, G.DMT przycina parametry łącza do max 8Mb. ADSL2+ obsługuje do 24Mb.

To już wyczytałem … U mnie i tak nie pójdzie więcej niż 7Mb. Jak uda się uzyskać stabilnie działające 6,5Mb to i tak będzie dobrze. Na razie jest synchronizacja 3,9Mb przy osiągalnej szybkości 7Mb. Może się jeszcze podniesie …