Samochody na ramie, czy na płycie podłogowej?

Poszukuje dobrej stronki żeby wytłumaczyć ze dziś samochody sa budowane na płytach podłogowych(konstrukcja samonośna) a nie na ramach

A szczególnie Ford Sierra

Samochody na ramie, czy na płycie podłogowej??

Napisz to jakoś jaśniej bo nie wiadomo o co do końca Tobie chodzi.

konstrukcja samonośna jest bardzo lekka ale mniej wytrzymała, zastosowanie samochody osobowe

rama mocna i ciężka, zastosowanie samochody ciężarowe i lepsze terenówki.

Na ramach budowano samochody osobowe jakoś tak do końca II Wojny światowej. Chyba jednym z ostatnich była Warszawa :idea:

W pierwszych samochodach inna firma produkowała podwozie, inna nadwozie i to często z drewna.

Obecnie na ramie buduje się ciężarówki/półciężarówki i “prawdziwe” terenówki, Ford Sierra na pewno nie ma ramy.

Czyli samochody do pracy w ciężkich warunkach lub przewożenia ładunków, albo pod zabudowę. W osobówkach jej się nie używa, bo rama jest zbyt droga i ciężka (gorsze osiągi pojazdu).

Nadwozie samonośne jest łatwiejsze w masowej produkcji i dostatecznie wytrzymałe. Jak skorupka jajka, cienka a trudno zgnieść.

Ostatnio coraz częściej używa się pewnej przestrzennej ramy. Jest sztywny szkielet, zawierający kabinę kierowcy, reszta elementów jest do niego przykręcona. Przykładem jest Smart. Ale podobną ideę spoptyka się w innych samochodach. Dzięki temu spełniają normy zderzeniowe.

@MaRa

Dzieki za wypowiedz ale ja wiem mniej więcej na czym polega na ramie i nie, tylko muszę udowodnić to znajomemu bo twierdzi inaczej !!

A no na ramie był tez Żuk, Tarpan, trabant chyba No ale dzis to nawet dostawcze nie maja ram te do 3,5 tony

Pozdrawiam

Gadasz bzdetki.

Primo :arrow: Warszawę zaczęto produkować po drugiej wojnie światowej na licencji Pabiedy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa

Secundo :arrow: na pewno nowszym samochodem o konstrukcji ramowej była Syrenka.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoch%C3%B3d)

:slight_smile: