Samoistne rozłączanie się internetu na laptopie ASUS K53SV

Witam.

Podczas przeglądania Internetu czy pobieraniu plików nagle zrywa mi połączenie. Co może powodować rozłączanie się Internetu? Jak naprawić ten problem? Ten problem występuje tylko na laptopie ASUS K53SV (na Windows 10 oraz na Windows 7 - zarówno jak i na Wi-Fi, jak i przez Ethernet), na innych urządzeniach podłączonych do tej samej sieci nie ma żadnych problemów.

Dodam, że używam VPN (zawsze włączony) - ExpressVPN oraz programu do pomiaru prędkości łącza (DU Meter).

Prędkość Internetu spada do 0,0 kB/s po czym następuje rozłączenie. Z powyższymi aplikacjami nie było żadnego problemu na innych komputerach, tylko jedynie na tym jest. Teraz mi właśnie przerwało pobieranie pliku, gdzie już miałem 77% i muszę od nowa pobierać go, już dużo lepiej się pobiera na smartfonie bez żadnych problemów… Do czego to doszło, żeby używać telefonu do pobierania plików po 3 GB.

Może
DU Meter ? coś kombinuje. Warto sprawdzić na czystej kopii bez żadnych programów, wówczas możesz podejrzewać winę komputera.

Odinstaluj to DU Meter.

Aktualne sterowniki dla kart sieciowych?
Jeśli nie, to pobierz i zainstaluj.

Używasz firewalla/antywirusa innych niż wbudowane w Windowsa na tym laptopie?
Lokalizacja wybranego serwera to gdzieś blisko (EU) czy jakaś zamorska (np. USA)?

Właśnie odinstalowałem i będę testował połączenie bez DU Metera.
Polecasz jakiś inny bezproblemowy program do mierzenia prędkości łącza?
Lubię wiedzieć jaka prędkość jest internetu obecnie.

Tak, aktualne, aktualizowałem przy świeżej instalacji systemu.

Używam Microsoft Security Essentials, firewall systemowy.
Lokalizacja serwera to Holandia. Wcześniej używałem USA, ale jako, że mi zależy na prędkości Internetu a także na szyfrowaniu połączenia, to przełączyłem się na Holandię.

Możesz spróbować zresetować ustawienia stosu TCP/IP oraz/lub użyć narzędzia (Choose settings: Optimal) do automatycznej konfiguracji tegoż.
Uwaga - możliwe, że po powyższych zabiegach będziesz musiał przeinstalować/skonfigurować na nowo VPNa.
Imho narzędzia typu DU meter nie mają większego sensu.

Za chwilę użyję tego narzędzia, również znalazłem w Menedżerze urządzeń zaznaczoną opcję “Zezwól systemowi Windows na uśpienie tego urządzenia w celu oszczędzania energii” przy kartach sieciowych - domyślam się, że również to może zakłócać stabilność łącza.

Jeśli na pozostałych, działających komputerach masz to ustawienie włączone to raczej nie tędy droga.

Ustawiłem na “Optimal” oraz zrestartowałem laptopa. Na razie jest wszystko w porządku - Internet się nie rozłącza ani nie zwalnia, a co lepsze - upload jest jeszcze szybszy niż przedtem.

Poobserwuj jeszcze kilka dni - jeśli wg ciebie rozwiązaniem jest metoda i soft, który wskazałem to oznacz to jako rozwiązanie - może się przydać kolejnym osobom z podobnym problemem.

Internet się teraz w ogóle nie rozłącza, ale za to chodzi wolno, tak jakby miał dużo pingu. Ping jest tylko 46ms, tak więc nie ma tu problemu.

No to życzę ci, żeby poprawa była trwała :+1: