Ostatnio zaniepokoiło mnie samoistne zniknięcie sterownika kamery internetowej z mojego komputera. Przeskanowałem system avastem, który wykrył trojana Win32:spyware-gen w katalogu C:\System Volume Information_restore… Nie mam pojęcia czy to naprawdę trojan, czy może fałszywy alarm (słyszałem gdzieś że avast generuje dużo fałszywych alarmów) i czy jest on odpowiedzialny za mój problem. Załączam loga HijackThis http://www.wklej.org/id/9197/ . Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Usuń kosmetycznie ten wpis w HJT
Uruchom HijackThis - Do a system scan only - w oknie programu pokaże się log - zaznacz kratki przy podanych wpisach - klikasz Fix checked
Pobierz Combofix przeskanuj system i daj log na forum.
Loga wklej na www.wklejto.pl lub http://www.wklej.org/ a w poście daj tylko linka
Log wygląda na czysty.
usuń ręcznie folder C: \Qoobox oraz instalkę Combofix z dysku.
Przeczyść system oraz rejestr CCleaner
Wykonaj optymalizacje Autostartu
Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach. Instrukcja
Przeskanuj obszar Mój komputer Kaspersky Online Scanner Uruchom pod IE daj raport na forum
lub Dr.WEB CureIt!
wynik skanowania Kasperskim :
Liczba skanowanych obiektów 134708
Liczba wykrytych wirusów 0
Liczba zainfekowanych obiektów 0
Liczba podejrzanych obiektów 0
Czas trwania skanowania 01:19:28
Zakładam że przeskanowałeś obszar Mój komputer, więc jest OK
Tak, przeskanowałem obszar Mój komputer dokładnie tak jak poleciłeś. Wielkie dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie ten plik uznany przez avasta za trojana mam usunąć z kwarantanny?
Tak
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Dla pewności przeskanowałem jeszcze programem Dr.Web Cureit oto raport\
pskill.exe;C:\Documents and Settings\Michał 2\Pulpit\SysinternalsSuite;Tool.ProcessKill.12;Niewyleczalny.Usunięty.;
CrashReportSender.exe;C:\Program Files\Warblade;Trojan.PWS.Conquer;Usunięty.;
warblade.exe;C:\Program Files\Warblade;Prawdopodobnie DLOADER.Trojan;Niewyleczalny.Usunięty.
’
Wklejac jeszcze jakiś log?
Nie powinno być OK, ale możesz przeskanować ponownie DrWeb
OK przeskanuje jeszcze raz. Wczoraj skanowałem jeszcze różnymi skanerami online i nic nie zostało wykryte, więc mam nadzieję, że rzeczywiście wszystko jest w porządku. Nie chciałbym żeby mi jakieś pliki same z dysku znikały. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję.