Schłodzić komputer


(Dod) #1

Myślałem nad schłodzeniem i przy okazji wyciszeniem troche kompa.

Jako że lód się za szybko topi, a wsadzenie go do lodówki jest trochę ryzykowne :wink: Rozejrzałem się po allegro i wybrałem kilka żeczy.

Radiatorki na grafe Mają iść na Radeona 9600@XT jako że ten ma troche słabą chłodziarke :wink: (radiator + wiatrak niby dobrze chodzi... ale można dołożyć jeszcze te radiatorki na pamięć )

Coś dla HDD Trochę mi się HDD grzeje (barracuda 7200 rpm - ok. 30) a dodadkowego chłodzenia nigdy za wiele :slight_smile:

Dla zasilacza... Stary wiatraczek już dogorywa, więc mus to mus, wymiana zasiłki odpada. Ta którą mam jest poprostu za dobra :slight_smile: Już 4 razy mi się wyłączyła jak mi wiatrak przestał chodzić i po ostygnięciu nic jej nie było :slight_smile:

Procesorek.. A1600XP Palomino, 46 stopni na standardowym chłodzeniu. Coś "świszczy" tylko nie wiem czy to wiatrak od procka czy od HDD, choć stawiam na procka -> jest zabrudzony troche :stuck_out_tongue:

Teraz nasuwa się pytanie... czy znajdę coś lepszego w takiej cenie ? Muszę się zmieścić w 100 zł z kosztami przesyłki. Choć co do chłodzenia procka to jeszcze nie jestem pewien może wystarczy poprostu go przeczyścić i troche odkurzyć ? (nie było to robione od ok. 3 lat a komp stoii otwarty...)

Myślałem żęby zamiast chłodzenia na procka dać dodatkowy wentyl do obudowy cuś takiego.

Jeżeli macie jakieś propozycje co do zmiany to chętnie wysłucham :wink: Szczególnie chodzi mi o chłodzenie zasilacza (95mmx95mm), choć nie musi być najwyższych lotów wystarczy że pociągnie 400 W :smiley:


(:: MARIO ::) #2

jesli juz chcesz chlodzenie ciche(np. pentagram), a zarazem wydajne to alu radiatorek to malo! Nop, ale koszty wyzsze!

Jesli ten wentyl na procku jeszcze ejst ok, to lepiej dokupic wentyle w obudowe, ino nie na sledzie ino zywkle 80x80, moga bys swiecace, jest tego zatrzesienie :slight_smile:

http://www.cooling.pl/product_info.php? ... cts_id=590


(Amd Athlon Xp) #3

Mozna ten cooler zalozyc na procka?

Czy to ma byc do obudowy? Chce kupic sam wentyl bez radiatora. Poleci ktos jakis dobry?


(kacprosz) #4

Jeżeli twoja obudowa posiada miejsce na włożenie wentylatorów na tylni panel to poprostu wsadź dodatkowego coolera.Jest eXtra jeżeli obudowa ma dwa miejsca to wtedy będziesz miał extremalne chłodzenie.Wiem bo ja tak mam


(Dod) #5

kacprosz : tak hura zmniejsze tłok ciepłego powietrza w obudowie... gdy jest zamknięta, u mnie jest cały czas otwarta... więc bardziej mi chodzi o odprowadzanie ciepła