Seagate Baracuda 7200.10 nowy dysk i już bad sectors? :(

Witam

Kupiłem 3 dni temu nowy dysk twardy Seagate Baracuda 7200.10

i w czym problem? W tym że po podzieleniu go na partycje i po sformatowaniu no i oczywiście po wgraniu Windowsa XP czasem sie tak po prostu sam zawiesi… wczoraj chciałem włączyć komputer już się uruchamia windows pisze Zapraszamy jak to w Win Xp i patrze zawiesił się :frowning:

ehh… pomyślałem że może mieć uszkodzone sektory ale myśle że by to było bardzo dziwne bo w końcu dysk jest nowy i nigdy nie używany.

Dziś przeskanowałem go programem HD TUNE żeby jednak sprawdzić czy ma te uszkodzone sektory czy nie… i Okazało się tak:

o to Screen:

1z3jjjhknmnrzv2ehkym.jpg

Bardzo Proszę o pomoc co ja mam teraz w tej sytuacji zrobić? :frowning:

no ale chyba masz gwarancję?

oczywiście że mam gwarancje

Witam!

No to czego oczekujesz od nas, że Ci go naprawimy?? Oddaj go na gwarancji i już.

nie ale myślę że chyba możecie mi w jakiś sposób doradzić.

może jakiś program istnieje do usuwania uszkodzonych sektorów?

Po prostu trafiła Ci się wadliwa sztuka

istnieje i nazywa się HDDRegenerator

jednak jeżeli dysk jest na gwarancji radzę zastosować się do rad poprzedników i

W takim przypadku powinni wymienić ci dysk od ręki. Usuń partycje, tak aby dysk był surowy (nie miał żadnych partycji) i oddaj go do sklepu. Jeśli nie będą chcieli wymienić dysku tylko wysyłać go na gwarancję, to oddaj go im. Masz bodajże 5 lub 7 dni na zwrócenie sprzętu. Podziękuj im i niech sobie go w buty włożą… najlepiej zakup dysk w innym sklepie. Widziałem sklepy, w których towar podczas rozładunku dosłownie wylatywał z samochodu, może to jeden z takich sklepów. Ja drugi raz bym już nie ryzykował…

aha dzięki za wyczerpującą wypowiedz Narv to wstanę rano usunę partycje wszystkie 4 i pójdę do sklepu… no ale ja mam nadzieje że wymienią go mi od ręki bo przepraszam bardzo nie mam czasu na czekanie tygodnia za dyskiem bo mi jest bardzo pilnie potrzebny duży dysk a stary to se mogę z chować…

powiedz tylko że chcesz skorzystać z rękojmi

Dokładnie, masz możliwość skorzystania z rękojmi. Sprzęt, który kupujesz powinien być wolny od wad. Dla przykładu: w Media-Markt sami nie chcą podbijać gwarancji sprzętu jeśli nie został on sprawdzony, każą go zabrać do domu, sprawdzić i w razie problemów (wad ukrytych) wymieniają na nowy :).

Nie powinni robić problemów z gwarancją, przecież oni na tym nic nie tracą tylko producent sprzętu

jaka reklama hehehe :wink:

jeżeli to sklep osiedlowy to będą robić problemy bo z reguły robią ale jak pisali koledzy wyżej masz rękojmie i po sprawie

sprawa wygląda tak że do 7 dni od daty zakupu masz prawo oddać sprzęt bez podawania przyczyny (prawo ue) oczywiście jeśli jest to sprzęt nowy i masz na niego paragon bądź fakturę. po tych 7 dniach sklep ma prawo przyjąć dysk na serwis i usunąć na swój koszt wszelkie wady sprzętu (w czasie określonym w gwarancji) jeśli naprawa nie będzie mozliwa sprzedający ma obowiązek zwrócić pieniążki lub zaproponować wymianę na sprzęt o niegorszych parametrach lub na droższy po uregulowaniu różnicy wedle aktualnego cennika pomiędzy przedmiotami.

co do problemu, prawdopodobnie masz bady tzw. logiczne (czyli oflagowane przez smart jako bad sectory ) które to flagi można zresetować (jeśli sa to logiczne) właśnie programem hdd regenerator lub dowolnym innym oferującym możliwość tzw low level format’a zapisującego w każdej dostępnej jednostce przeznaczonej do zapisu 0. w przypadku badów mechanicznych (uszkodzenie mechaniczne talerza, w skótek np uderzenia głowicy) ilość badów pojawia się w sposób liniowy w bardzo szybkim tempie - uszkodzenie b. cienkiej “poduszki powietrznej” znajdującej się po między dyskiem a głowicą.

Byłem z samego rana w tym sklepie co kupowałem gościu się zdziwił że nowy i ma już uszkodzone sektory, ale zobaczył na paragon że był kupowany przed wczoraj więc od razu mi powiedział że wymieni go na nowy i to bez gadania :wink:

Wymienił i jak na razie jest dobrze, jeszcze zobaczę programem HD Tune czy jest wszystko wporządku. Teraz z powrotem dane pakuje… praco chłonne to jest heh :slight_smile:

Dzięki wielkie za wszelką pomoc :slight_smile:

@ socket4

Nie zawsze jest tak powinno. Mogę Cię zapewnić, że sporo małych sklepów robi problemy ze zwrotem sprzętu. Pewnie dlatego, że nie dość iż muszą felerny towar wysyłać do producenta/dystrybutora, to jeszcze muszą wydać klientowi nowy - wolny od wad - egzemplarz.

@ malydragon

Tak tylko przykład przytoczyłem, to żadna reklama :). W sumie to wiele złych opinii chodzi o tej sieci sklepów (i choć osobiście nie podzielam tej opinii, to nie zamierzam tutaj dawać wykładów :P) ale nie można o nich powiedzieć, że robią problemy z gwarancją :). To akurat jest u nich na dość wysokim poziomie.

@ josiok

Na przyszłość pamiętaj, że prawo zwrotu ci przysługuje na mocy rękojmi (7 dni od daty zakupu) i jeśli w przyszłości miałbyś podobny problem z jakimkolwiek produktem, to nie ma na co czekać. Im wcześniej go oddasz informując o ukrytej wadzie fabrycznej, to tym większe masz szanse na szybkie załatwienie sprawy.

dzięki :wink: