Segate ST3160815AS - Błędy odczytu

Witam.

Mam problem z dyskiem (Barracuda 7200.10 SATA 3.0Gb/s 160-GB Hard Drive, NQC, zapis prostopadły)

Kupiony Lipiec zeszły rok. Pojawiły się błędy odczytu z jednej z partycji. System nie mógł sie załadowac. W konsoli odzyskiwania, FIXBOOT postawił system, CHKDSK przeskanował dyski, znalazł na kazdej z partycji jakieś problemy z indexmi plików. Jednej partycji wypisał, ze jest problem nieusuwalny i nie mógł skanować.

Postawiłem system na drugim dysku, odzyskałem dane z owej partycji. Poleciał pełny format, zrobiłem jedną partycje i zaczalem skanowac dysk w poszukiwaniu badow. Żaden skaner nic nie wypisał, wiec założylem na nowo partycje, zgrałem ponownie dane i po 15 minutach znow problem z odczytem z jednej partycji. Wrzucilem skana dysku i wyskoczyl znowu problem z indexami plikow, na czym Acronic DD sie zawiesił.

Jak myślicie. Iść go oddac?? Jest jakaś szansa na sprawny nowy dysk?? Temu jakos nie zaufam już. Jak pracuje serwis SEAGATE?? Może ktośmiał problem z tym dyskiem poprzednio?

Ściągnij HD Tune i sprawdź informacje SMART (zakładka Health)

Nie mam tego w zakladce.

A smart jest uaktwniony w biosie.

082ed7038decd530.jpg

dysk nie zgłasza żadnych problemów z pracą dysku.

No to wtedy co to jest za problem ?

wymień taśmę sata, podłącz dysk do 2 kontrolera sata, sprawdź pamięci programem Memtest…

Wiec nowy kabelek, drugi port SATA, test pamieci pod dosem (wszystko OK) i nic.

Utworzylem partycje. Zgralem kilka giga danych, wlaczam Acronis DD i znowu to samo.

beztytuu2ks5.jpg

klinalem cancel i wyskoczylo

beztytuu3ab6.jpg

Uruchom wiersz poleceń i wydaj komendę chkdsk x: /R

za x wpisz literę tego dysku.

Możesz też użyć programu HDD Regenerator: http://www.programs.pl/program,514.html

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]

(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.


C:\Documents and Settings\darek>chkdsk f: /r

Typ systemu plików to NTFS.

Etykieta woluminu: Nowy.


CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 5)

Ukończono sprawdzanie plików.

CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 5)

Ukończono weryfikację indeksów.

CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczenia (poziom 3 z 5)

Ukończono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczeń.

CHKDSK sprawdza dane pliku (poziom 4 z 5)

Zakończono sprawdzanie danych pliku.

CHKDSK sprawdza wolne miejsce (etap 5 z 5)

Zakończono sprawdzanie wolnego miejsca na dysku.


  67585423 KB całkowitego miejsca na dysku.

   1798252 KB w 5230 plikach.

      1308 KB w 777 indeksach.

         0 KB w uszkodzonych sektorach.

     74051 KB używanych przez system.

     65536 KB zajętych przez plik dziennika.

  65711812 KB dostępnych na dysku.


      4096 bajtów w każdej jednostce alokacji.

  16896355 ogółem jednostek alokacji na dysku.

  16427953 jednostek alokacji dostępnych na dysku.


C:\Documents and Settings\darek>

ten teraz pokazal ze wsio ok.

A nie wiem co mam zrobic z HDD regenerator.

On bad sektorow nie ma. Poprostu ciagle problemy z odczytem.

rzekome błędy odczytu były by zarejestrowane przez SMART dysku.

być może jest jakiś błąd w aplikacji Acronisa - spróbuj Partition Magic…

Mozliwe ale nie wiem czy zauwazyles ale acronis i tak wywoluje CHKDSk.

A jak sprawdzic SMART dysku ??

3 post w tym wątku :stuck_out_tongue:

Heh, ok. Myslalem ze poprostu pisze gdzies status SMART a to poprostu wyswietla wszystkie informacje zawarte w SMART