Takiego programu nie ma. Musisz ściągnąć OTS. Wpisz w przeglądarce '‘TIBIA OTS’'i coś znajdzie. A jeśli chodzi o modyfikację serva, to na http://www.tibia.org.pl, na forum masz wszystko dokładnie opisane.
Witam. No więc ściągamy przykładowy server do Tibi. Osobiście polecam YurOts 0.9.4d, ponieważ jest bardzo stabilny. Ots skrót z ang. oznacza Open Tibia Server. Prosto mówiąc własny server Tibii w domciu :P. W tym poście opiszę z grubsza OTS pod Tibię 7.6. Po ściągnięciu takowego OTSA zaczynamy od rozpakowania pliku i umieszczenia go w jednym katalogu.
Otwieramy plik config.lua (odpowiedzialny za konfiguracje otsa) w notatniku. Wygląda on tak:
Teraz struktura postaci i naszego Gma. W folderze ‘data/accounts’ znajduje się plik account naszej postaci pod nazwą (nazwa to będzie numer naszego accounta, więc każdy wg własnego uznania) np. 1.xml . Tak wygląda przykładowy plik account:
Gdzie:
-pass -> hasło do accounta
-premDays -> ilość dni premium account (działa tylko w starych wersjach, tutaj nie!)
-character name -> imię naszej postaci
-type -> ???
Teraz objaśnię strukturę plików postaci. Pliki postaci znajdują się w katalogu „data/players” pod nazwą postaci (nazwa musi być ta sama, co character name w poprzednim pliku).W moim przypadku będzie to Yurez. Plik powinien wyglądać następująco (oczywiście to tylko przykład, plik może się znacząco różnić!):
Gdzie:
-player name -> imię postaci musi być takie same w pliku accounta,
-account -> numer accounta w moim przypadku 1 (numer taki sam jak w pliku „data/accounts”),
-sex -> płeć postaci,
-lookdir -> kierunek zwrócenia postaci (np. północny),
-voc -> profesja,
-exp -> ilość doświadczenia,
-level -> poziom,
-access -> prawa dostępu. 0 – normalny gracz, 3 – GM (ustawiane w commands.xml),
- maglevel -> poziom magiczny,
-spawn -> współrzędne logowania na mapie (sprawdza się je za pomocą edytora map),
-temple -> współrzędne świątyni (gdy player zgnie właśnie tam się pojawia),
-health -> życie, now -> aktualne życie, max -> maksymalne życie,
-mana -> mana, reszta tak samo jak wyżej,
-look type -> wygląd (kolory), najlepiej tu nie ruszać, a przestawiać sobie w czasie gry,
-skills -> nasze skille oto spis który numer to który skill:
1 – fist fighting
2 – club fighting
3 – sword fighting
4 – axe fighting
5 – distance fighting
6 – shielding
7 – fishing
-inventory -> nasz ekwipunek,
-slot slotid=“1” -> miejsce w naszym ekwiputnku:
1= hełm
2= amulet
3= plecak
4= zbroja
5= prawa ręka
6= lewa Ręka
7= nogawice
8= buty
9= pierścień
10= miejsce na strzały
-count -> licaba jakiś rzeczy np. boltów, gp, runów,