Witam
Jestem początkujący w linuxie ;p, mam pytanie jak wgrać serwer HTML na ubuntu ?
Pozdrawiam
Witam
Jestem początkujący w linuxie ;p, mam pytanie jak wgrać serwer HTML na ubuntu ?
Pozdrawiam
Słucham? Co to jest “serwer HTML”? W może o serwer WWW Ci chodzi. Jeżeli tak, to “wgrywasz” tak jak całą resztę - z repozytoriów.
Chodzi mi o HTML, a potem sobie z przeglądarki wbijam pod IP serwera, który jest na linuxie.
Teperek_Karol , zainstaluj Apache lub inny serwer www - bo chyba o to Ci chodzi
sudo apt-get install apache2
Później wgrywasz stronkę do katalogu bodaj /var/www
lub możesz utworzyć sobie katalog /home/user/public_html
i utworzyć alias na np: localhost/user dzięki temu oszczędzisz sobie problemów z prawami dostępu.
Ogólnie to serwer HTML nie jest potrzebny bo przeglądarki umieją zinterpretować kod. SErwer lokalny przydaję się jednak do testowania kodu PHP który wymaga interpretera php na serwerze. Pozdro.
Jeżeli zależy Ci na zabawie w tworzenie stron to tak jak wyżej.
Nie wiem po co Ci taki serwer. Ale chyba nie wiesz że ze skonfigurowaniem porządnego domowego serwera jest trochę zabawy, ja się na tym nie znam i nie zabierałbym się za nim nie przeczytałbym jakiejś dobrej książki, jeżeli faktycznie chcesz taki serwer mieć to poczytaj na ten temat, i zakup jakieś łącze u operatora internetowego z większym uploadem. O wiele lepszym rozwiązaniem jest jakiś hosting stron www. Niż targanie prądu, czasu, i neta. Pozdro.
Mam vps na hosting (Ubuntu, ale bez GUI), i uczę się trochę na linuxie, i przy okazji mam dwa serwery do moich ulubionych gier ;). Apache2 spełnia moje oczekiwanie, potrzebuje po prostu prostego serwera WWW bez żadnego PHP itp.
Nie cytuj nigdy ostatniego posta.
Nie wiem co dla Ciebie jest prostym serwerem www?
Potrzebujesz go do czego?
Nauka pisania stron czy hosting strony domowej?
Nie ma czegoś takiego jak serwer HTML. Strony w HTML możesz pisać i będą wyświetlane prze przeglądarkę bez serwera.
Serwer www ale tylko do stron html -