Serwer plików oraz związany z tym problem z SAMBą

Witam

Na serwerze zainstaluję (chciałbym zainstalować Ubuntu 09.10 server).

Komputery, które łączyć się będą z nim będą wyposażone w Windows XP proffesional.

Mam podstawowe i zasadnicze pytanie: co i jak zrobić aby dysk serwera był widoczny na moich komputerach roboczych z Windows XP???

Jeśli ktoś może pomóc bardzo bym prosił o cenne wskazówki (w tej kwestii jestem zielony) :slight_smile:

Pozdrawiam

Słowo kluczowe samba. Więcej ci nie powiem, bo nigdy się tym nie bawiłem, ale jest to narzędzie do udostępniania dysku tak aby windows je widział jako dyski sieciowe. Są jeszcze inne sposoby np. serwer ftp.

A co należy zrobić w Windows XP aby system widział dysk serwera pracujący na linuxie.

Należy wybrać otoczenie sieciowe???

ted07 , wydzielono. Nie dopisuj się do cudzych tematów.

w sambie definiujesz nazwe widziana pod windowsem

potem albo dajesz w windowsach

\nazwa\udzial - w uruchom

albo klikasz prawym klawiszem na ikone “moj komputer” i mapuj dysk sieciowy

wybierasz litere dysku, w polu folder wpisujesz:

\nazwa\udzial

zaznaczasz pod spodem polacz ponownie po zalogowaniu

koniec

co do samby nie jest ona trudna do podstawowej konfiguracji wiec poczytaj tylko w googlach troche

1. Jeżeli SAMBa jest poprawnie uruchomiona, to czy na komputerze kliencie dysk sieciowy jest cały czas widoczny i możliwy do użycia?

2. Co należy zrobić aby każdy użytkownik mógł się logować do własnego katalogu na serwerze? Czy należy skonfigurować SAMBę czy jakiś inny program w tym celu?

odp

1 - tak

2 - wpisz w google samba i logowanie

jest duzo tutoriali i poradnikow

np.

http://bofh.vt.pl/samba/

Dzięki za super poradnik, muszę się z nim zapoznać i zastosować podane w nim wskazówki. :slight_smile:

W pliku /etc/samba/smb.conf ustawiasz wszystko co dotyczy serwera plików Samba. Ustawiasz tam nazwę grupy roboczej, zezwalasz lub blokujesz hostom dostęp do zasobów itp.