Jakies opinie o serwisie i gwarancji od xkom?
Pozytywne. Reklamowałem padniętego pendrive’a. Do sklepu przyszedłem osobiście do salonu w Gdańsku, po paru dniach dostałem informację, że reklamacja przyjęta - wymiana na nowy produkt. Po kolejnych odwiedzinach w X-komie otrzymałem nowego pendrive’a który służy mi już kolejny rok i nie ma z nim problemów. Czyli w sumie pozytywnie.
Teraz zauważyłem, że napisałeś to w dziale z laptopami. Laptopa u nich nigdy nie reklamowałem, więc jeśli informacja o przebiegu reklamacji dla pendrive’a Ci się nie przyda, to wybacz
Wielkie dzięki, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział
Moja opinia? Reklamowałem kiedyś telefon - zgonili na “mechan”, czyli uszkodzenie mechaniczne i do widzenia. Powód? Jak każdy telefon, nosił ślady użytkowania. A skoro ślady użytkowania, to użytkownik go zepsuł i sprawa zakończona. Super. Wychodzi na to, że choć mam jeszcze gwarancję - to de facto jej nie mam, bo przecież “mechan”. Może dlatego, że była to Lumia - w końcu ich nie produkują, kto wie jak z częściami zamiennymi, więc wycofali się rakiem (ale to moja teoria, pewnie naciągana).
Przymierzam się do kolejnej reklamacji - teraz nieco na noże. Nie rokuję powodzenia, ale nie poddam się przecież.
Wydaje mi się, że dużo wypowiadają się ludzie, którzy nie mają pojęcia o serwisie. Dorabiałem w zeszłe wakacje w sklepie z RTV u mnie w Katowicach, jak studiuję. I wszędzie wygląda to tak samo:
-
Gwarancja producenta
1.1 Większość produktów (smartfony, laptopy) ma gwarancję door-to-door
1.2 Szukaj informacji o serwisie danego producenta - x-kom jest sprzedawcą. Ludzie kupują po taniości jakieś dziadostwo (np. Lenovo) i później kwilą na forach, że nie działa i serwis jest be. -
Gwarancja sklepu:
2.1 Sklep pośredniczy w kontakcie z producentem
2.2 Jak x-kom zmienia coś w laptopie(dokłada RAM, dysk) wtedy to co dołożone ma gwarancję sklepu a cały komputer ma gwarancję producenta - patrz punk 1.2 -
Desktopy x-kom:
3.1 Własne produkty(produkcji x-kom) mają gwarancję sklepu. Na przykład te ich desktopy mają gwarancję door-to-door.
Kumpel ma kupionego gotowca od nich i raz miał kłopot z kartą graficzną, dzwonił do nich na infolinię to powiedzieli przez telefon, co ma zrobić i nie musiał nawet wysyłać na gwarancję.
Także:
Sklep x-kom - dobra obsługa (zastanawiałem się, aby nie iść do nich do pracy nawet tu w Kato)
Wsparcie x-kom - jest ok
@nowy4 daj znać, co chcesz kupić to wtedy można pogrzebać za informacjami o gwarancji - który serwis w Polsce odpowiada za dany sprzęt i czy warto w to się pchać, czy lepiej może coś innego?
xkom nie jest gwarantem to tylko pośrednik 3/4 dalej myśli że sklep to gwarant potem są hejty
Reklamowałem telefon LG zadzwoniłem do x-kom to powiedzieli że mogą przyjąć telefon ale i tak wysyłają go do serwisu zewnetrznego bo oni nie są gwarantem no to Pan podał mi numer do LG zadzwoniłem na drugi dzień był kurier telefon po tygodniu naprawiony! A teraz najlepsze po roku padł znowu xD ale miałem ubezpiecznie dostałem 80% zwrotu kasy no i co mogę powiedzieć Xiaomi lepsze
x-kom polecam
Od kilku lat zakupy elektroniczne robię tylko w x-kom i zawsze bezproblemowo ze zwrotami nigdy problemów nie miałem, a co do serwisu… tylko jedną rzecz reklamowałem. Gwarancja była producenta, ale x-kom zajął się sprawą za mnie. Mega sprawnie było wszystko ogarnięte, poczekałem trochę ale dostałem info, że fon jest gotowy i odebrałem go z salonu
- Gwarancja jest dobrowolna. Udziela jej gwarant, zwykle producent, na określonych przez siebie warunkach.
- Sklep odpowiada za tzw. niezgodność towaru z umową. Regulują to przepisy prawa.
- W przypadku x-kom jest jeszcze jedna rzecz. Ten sklep czasami samemu przerabia sprzęt. Np samodzielnie dodając do laptopów pamięci i dyski SSD. Wtedy ewentualne roszczenia gwarancyjne się komplikują bo w zasadzie nie wiadomo kto jest gwarantem.
Gwarantem jest producent sprzętu ale pośrednik np. xkom jako podmiot sprzedający ten towar odpowiada również jako gwarant pod warunkiem, że towar wykorzystywany jest w celu niezwiązanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą . Kupujący może się zwrócić bezpośrednio do gwaranta/producenta sprzętu lub do sprzedawcy towaru/sklepu. Zawsze wiadomo kto jest gwarantem sprzętu jeśli oddasz do pośrednika sprzedaży, bo to jest jego problem. I rozszerzenia gwarancyjne nie stanowią wtedy problemu. Gwarancja jest niby dobrowolna ale jeśli producent nie określi czasu jej trwania np. rok to art. 577 kodeksu cywilnego, narzuca mu czas 2 lat od momentu wydania towaru/więc jednak nie jest taka dobrowolna, bo kodeks tak czy siak narzuca czas rękojmi/ Z niewiadomych przyczyn wielu kupujących omija sklepy i zwraca się samemu bezpośrednio do serwisów producenta. Sklepom to pasuje ale dla nas to gorzej. Temat przerabiany dwa razy na przestrzeni ostatniego roku przeze mnie w ostrej walce ze sklepami. Każdemu znajomemu powtarzam jak mantrę, czy kupileś lapka, telewizor, pralkę oddawaj zawsze do sklepu. To jego problem. Sporządzasz protokół stanu sprzętu w momencie przekazania sprzętu do sklepu, sklep bierze i to jego problem a nie mój.
Przecież x-kom leje na Wasze sprzęty, wysyła do danej firmy i to oni decydują
Oczywiście że leje na to i wysyła dalej do producenta ale w ten sposób zostaje on zaangażowany w cały proces gwarancji. Jeśli dasz od razu do serwisu to sprzedawca się wypnie i powie, że to już nie jego sprawy a sprawy między tobą a serwisem. Jeśli masz zrobione przeróbki sprzedawcy/włożenie dodatkowego dysku, pamięci itp/ to ma wtedy bardzo duże znaczenie. Czasami lepiej się samemu zabezpieczyć i jeśli gdzieś w pobliżu jest sklep/dlatego wybieram xkom bo ma ich sporo/ lub jesli już wolisz serwis gwaranta, to warto nadłożyć nawet kilkadziesiąt km i udać się tam osobiście. Zdajesz, spisujesz stan sprzętu co pozwala uniknąc potem jakiś niedomówień, że wysłałeś kurierem a oni dostali jakiś rozbity sprzęt i to twoja wina nie ich. Lenovo to mistrz wykorzystywania właśnie takich sytuacji
@mateuszekDuszek Podziwiam determinację, aby wyszukać ten temat na forum i zarejestrować się tylko po to, aby wyrazić swoje zadowolenie z obsługi (całkiem oczywiście przypadkowego) sklepu, punktując przy okazji sposoby rozstrzygania gwarancji
Musi ci bardzo zależeć na angażu u nich, albo na premii