SFC zawiesza się na 0%

Chcę rozwiązać problemy z plikami na Windows, przeprowadzić ich skanowanie.

C:\Windows\System32>sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 0% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Komenda sfc /scannow natychmiast daje odpowiedź, że nie ma żadnych problemów, a skanowanie kończy się na 0%.

Możesz zrobić to: użyj systemowego resetowania systemu: Ustawienia > System > Odzyskiwanie > Resetuj ustawienia komputera osobistego . Uważnie czytaj i wybierz odpowiednie Ci opcje z zachowaniem danych osobistych. Po wykonaniu ustaw sobie system jak uważasz i zgodnie z załączonym na Pulpicie plikiem przeglądarki zainstaluj ponownie te aplikacje, które Ci są potrzebne.
Sposób radykalny ale niestety jest trochę roboty z ponowna instalacją aplikacji.

To wiem, ale to ostatnie co chciałbym zrobić. Mam Windows z ogromną ilością konfiguracji (czasu) włożonej w niego.

Nie chcę resetować Windows.
Potrzebuję sposób na rozwiązanie problemu z sfc.

W tej „ogromnej ilości konfiguracji” może być przyczyna.
W tej sytuacji co najmniej:
Przy działającym internecie
otwórz okno Wiersza poleceń jako Administrator i wpisz polecenie:
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth > Enter
Po zakończeniu tej operacji spróbuj jako Administrator
sfc /scannow

C:\Windows\System32>DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.22621.1

Image Version: 10.0.22621.1848

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

C:\Windows\System32>sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 0% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

C:\Windows\System32>

Jeśli to nie pomoże mogę spróbować debugowanie funkcjonalności sfc z Windows, wolałbym jednak rozwiązać problem bez konieczności debugowania.

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log:

2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    TI: --- Initializing Trusted Installer ---
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    TI: Last boot time: 2023-07-08 10:49:45.500
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Starting TrustedInstaller initialization.
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Lock: New lock added: CCbsPublicSessionClassFactory, level: 30, total lock:4
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Lock: New lock added: CCbsPublicSessionClassFactory, level: 30, total lock:5
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Lock: New lock added: WinlogonNotifyLock, level: 8, total lock:6
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Ending TrustedInstaller initialization.
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Starting the TrustedInstaller main loop.
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    TrustedInstaller service starts successfully.
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    No startup processing required, TrustedInstaller service was not set as autostart
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    Startup processing thread terminated normally
2023-07-08 11:42:46, Info                  CBS    TI: Startup Processing completes, release startup processing lock.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Starting TiWorker initialization.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Lock: New lock added: TiWorkerClassFactory, level: 30, total lock:2
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Ending TiWorker initialization.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Starting the TiWorker main loop.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    TiWorker starts successfully.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Lock: New lock added: CCbsWorker, level: 5, total lock:3
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    TiWorker: Client requests SFP repair object.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Universal Time is: 2023-07-08 09:42:47.234
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Loaded Servicing Stack v10.0.22621.1916 with Core: C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.22621.1916_none_e90f859443098e59\cbscore.dll
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Build: 22621.1.amd64fre.ni_release.220506-1250
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000001@2023/7/8:09:42:47.240 WcpInitialize: wcp.dll version 10.0.22621.1916 (WinBuild.160101.0800)
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Failed to load TurboContainer DLL: C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.22621.1916_none_e90f859443098e59\turbocontainer.dll [HRESULT = 0x800700c1 - ERROR_BAD_EXE_FORMAT]
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Failed to load TurboContainer DLL, continuing without turbo container support. [HRESULT = 0x800700c1 - ERROR_BAD_EXE_FORMAT]
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Lock: New lock added: CCbsSessionManager, level: 11, total lock:9
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    Lock: New lock added: CSIInventoryCriticalSection, level: 64, total lock:10
2023-07-08 11:42:47, Info                  CBS    NonStart: Set pending store consistency check.
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000002@2023/7/8:09:42:47.266 WcpInitialize: wcp.dll version 10.0.22621.1916 (WinBuild.160101.0800)
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000003 IAdvancedInstallerAwareStore_ResolvePendingTransactions (call 1) (flags = 00000004, progress = NULL, phase = 0, pdwDisposition = @0xebb407df20
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000004 Poqexec successfully registered in [l:14 ml:15]'PoqexecCmdline'
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000005 CSI Store 2798690316160 initialized
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000006 [SR] Verifying 0 components
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000007 [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000008 [SR] Verify complete
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    00000009 [SR] Repairing 0 components
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    0000000a [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2023-07-08 11:42:47, Info                  CSI    0000000b [SR] Repair complete

Jak przywrócić prawidłowe wersje plików w C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.22621.1916_none_e90f859443098e59 ? Mam je uszkodzone, a potrzebne jest do działania SFC.

Najskuteczniej nakładka… zainstaluj jako uaktualnienie.
Media creation tool, nie asystent.
https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows11

Spróbuj jeszcze pobrać program Smart Fix:

SmartFix 2.4.8.0 - dobreprogramy

Po uruchomieniu wybierz pozycję „Launching”, rozwiń małe menu, wybierz „WinRepair” i kliknij przycisk Start. Może (po dłuższym skanowaniu!) problem zostanie rozwiązany? Program m.in. przywraca pliki systemowe.

To też nie było możliwe.
Miałem błąd " * You have chosen to install Windows using a different language than you’re currently using."

Czytałem o błędzie " * You have chosen to install Windows using a different language than you’re currently using.", który mi się pojawiał, aby nastawić język komendą

DISM /image:C: /set-uilang:en-US

Ta również na moim Windows nie działała, błąd 87.

Uznałem więc, że faktycznie najszybciej będzie przeinstalować Windows i jego dalsza konfiguracja, rozwiązanie tego problemu trwałoby dłużej, nie wiem czy bym w ogóle rozwiązał ten problem.

1 polubienie

Instalacja nakładkowa to raczej do 60 minut jak koniecznie musisz odbugować procent w SFC.

Nie dało się jednak jej zainstalować.

Opcja „keep personal apps and files” w instalatorze była nieaktywna, pisało, że język się nie zgadza.
Natomiast zmienić go też nie szło komendą.

DISM /image:C: /set-uilang:en-US

Ta nie działała.

Najlepszym wyborem była więc ponowna instalacja Windows.

Można było też czekać do października zamiast marnować 3 godziny na odtworzenie indywidualnej konfiguracji profilu (jak do 15 min zainstalował się czysty Windows na SSD/NVMe).

Teraz zauwazyłem ten temat.
No ale juz po instalce.
Ale dla przypomnienia. Moze sie przyda choć przy naprawie systemu nigdy nie ma gwarancji ze sie powiedzie i nie pozostanie tylko czysta instalacja.

Jeśli polecenie DISM zakończyło się sukcesem, a mimo to nadal napotykasz problemy z wykonaniem polecenia „sfc /scannow”, istnieje kilka możliwych przyczyn.

  1. Uszkodzenie plików manifestu:
    Pliki manifestu systemu mogą być uszkodzone lub niekompletne, co powoduje problemy z wykonaniem polecenia SFC. Aby rozwiązać ten problem, możesz spróbować naprawić pliki manifestu za pomocą narzędzia DISM. Uruchom wiersz polecenia jako administrator i wpisz następujące polecenie: „DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess”, zastępując „X” odpowiednią literą dysku, na którym znajduje się obraz instalacyjny systemu Windows.

  2. Uszkodzenie samego narzędzia SFC:
    Istnieje możliwość, że narzędzie SFC na twoim systemie jest uszkodzone. Aby to naprawić, możesz spróbować uruchomić narzędzie SFC z poziomu wiersza polecenia w trybie awaryjnym lub z użyciem nośnika instalacyjnego systemu Windows. W przypadku korzystania z nośnika instalacyjnego, uruchom wiersz polecenia jako administrator i wpisz polecenie „sfc /scannow /offbootdir=C:\ /offwindir=D:\Windows”, gdzie „C” to litera dysku zawierającego system Windows, a „D” to litera dysku nośnika instalacyjnego.

P.S. Czasem AV tez moga byc przyczyna tego typu rzeczy.