Shareaza - komunikat o zablokowaniu firewallem


(Stefekxxl) #1

Po uruchomieniu Shareazy pokazuje się taki komunikat:

shaza.JPG

Jest bardzo mało wyników wyszukiwania albo w ogóle nic nie można znaleźć i myślę, że to może być tym spowodowane. Co powinienem zrobić?

Zapomniałem dodać, że mam router.


(goomish) #2

No właśnie. Kliknąłeś ten link w komunikacie Shareazy? Przeczytałeś co należy zrobić i nadal nic?

Musisz przekierować na routerze odpowiedni port tak abyś był "widoczny" ze świata. Zapoznaj się z tą stroną, znajdź swój model routera i (jeśli jest dostępna) instrukcję konfiguracji Shareazy i/lub routera.


(Danielm86) #3

ja bym tego nie używał na twoim miejscu. Syfiasty program.


(Stefekxxl) #4

Pod tym linkiem kryje się taka oto strona

http://wiki.shareaza.com/static/PlFAQ.FirewallsRouters

Czytałem to już ze 2 razy, robiłem jakieś testy i nie załapałem.

A co byś polecił w zastępstwie?

Dla mnie to jest czarna magia. Ja nie wiem nawet jaki mam router, na opakowaniu nie mogę znaleźć informacji o producencie i modelu. Mały czarny router (z antenką, która nie jest podłączona) 802.11b/g Wireless Broadband Router (takie napisy są na pudełku) dostałem od ISP, gdy zakładał mi neta, pewnie najtańszy z możliwych - może jest popularny? To jest jakiś no-name, nie ma go na liście.

Jeszcze coś takiego mi Shareaza pokazuje:

shaza2.JPG

Jeśli chodzi o firewall - Zapora systemu Windows jest włączona, ale Shareaza jest dodana do wyjątków, więc Windows nie powinien tej aplikacji blokować.

shaza3.JPG

Chyba, że powinienem coś tu zmienić?

Ze strony http://wiki.shareaza.com/static/PlFAQ.FirewallsRouters

Tak właśnie mam - router i dwa komputery do niego podłączone.

ipconfig

shaza4.JPG

No i znam Adres IP i Adres routera

Test 1: http://jlh.no-ip.org/connectiontest/

Sprawdziłem port

shaza5.JPG

Podałem go

shaza6.JPG

Wynik

shaza7.JPG

Zaznaczyłem "Długi czas oczekiwania" i wynik był ten sam.

Test 2 i 3 dają taki sam wynik, nr - link wygasł.

Wracając do zapory...

Nic pod tym nie ma

W jaki sposób to sprawdzić?


(Chaker Osiedlowy) #5

Musisz w tym oknie Windows Firewall kliknąć Dodaj port, a następnie wpisać port którego używa Shareaza (u Ciebie 6346).


(Stefekxxl) #6

Zrobione, ale komunikat nadal sie pojawia po uruchomieniu.

shaza.JPG

Co jeszcze można zrobić?


(Danielm86) #7

hehe najlepiej to wyłączyć antywirusa, firewalla. Tak wywnioskowałem z pomocy w tym programie. Syfiasty. Azureus chodzi nawet na Wysokich ustawieniach w Zone Alarm :wink: