SHOUTcast i problem widzialnościa komputera

Siemka! :stuck_out_tongue:

Od niedawna zachciało mi się własnego radia internetowego, no i robiłem wszystko tak jak to pisze w tym poradniku - na samym dole pierwszego postu. No i z początku miałem drobne problemy, ale dałem sobie z nimi rade, kwestia instalacji programów :wink: I potem udało mi się nadawać, ale to tylko przez jakiś czas, i w dodatku tylko 1 osoba mnie słuchała - mój kolega ze wsi. Teraz mam problem:

To jest mój log z SHOUTcast’a no i na samym dole jest błąd, wyczytałem w internecie że to może być wina zapory systemowej, antywirusa, firewall’a. Więc wyłączyłem antywirusa i zaporę, ale to dalej nic nie dało. Doczytałem się również, że można zmienić port, z 8000 ( standardowy - ten na którym udało mi się nadawać za pierwszym razem) na 8001, ale to również nic nie dało, dalej ten sam błąd… Pisze również że to może być wina tego że mam wewnętrzne IP. Nie znam się na tym za bardzo, ale mam internet radiowy i antena jest podłączona do routera a router do komputera. Cała wioska ma to samo IP, z tego co mi tak mniej więcej wiadomo. No to pomyślałem że sprawdzę swoje IP ale teraz poprzez stronkę, no i na stronce mi wyszło że mam 91.197.89.42 a jak sprawdzałem w połączeniach to miałem 10.2.7.31, kiedy miałem to stare IP(10.2.7.31) to się chociaż łączył z programem nadającym, a teraz się nawet łączyć nie chce…Wie ktoś w czym może leży problem?

Hmm… aby mogli Cię słuchać ludzie z Twojej WEWNĘTRZNEJ sieci, musiałbyś przekierować odpowiedni port na swoim routerze (taki sam jak ustawiony w serverze SHOUTcasta)… no ale spoza sieci już nikt nie wejdzie, bo tak jak wspomniałeś masz wewnętrzne ip… żeby można było się do Ciebie bezpośrednio podłączyć, musiałbyś pogadać z adminem, żeby przekierował Ci port u siebie na routerze… albo najlepiej wziąć zewnętrzne IP…

zależy jakie masz łącze… nie wiem czy Ci się opłaca kombinować? Tutaj masz alternatywę - darmowy server SHOUTcast - www.radyjko.net