Sieć bezprzewodowa - podział sygnału + bezpieczeństwo

Przymierzam się do podpisania umowy z firmą oferującą bezprzewodowy internet. Umowa ta pozwala mi na podłączenie maksymalnie trzech komputerów, co bardzo mnie cieszy. Mieszkam na stancji z dwoma kumplami, wszyscy trzej mamy nowe laptopy z kartami sieciowymi. Co muszę zrobić, żeby każdy z nas mógł korzystać z sieci w tym samym czasie, niezależnie na własnych lapkach? Czy muszę mieć jakiś router, czy wystarczy jakoś skonfigurować kartę sieciową? Proszę o pomoc, gdyż jestem totalnym laikiem w tych sprawach.

P.S jak odpowiednio zabezpieczyć takie połączenie, żeby nikt oprócz nas, nie miał do niego dostępu?

musisz mieć router aby podzielić internet

Zapytaj dostawcę. Skoro w umowie masz 3 komputery, to może wystarczy Access Point, a dostawca przydzieli trzy adresy.

Ok, jutro będę u nich to zapytam jak to wygląda od ich strony. BTW jeżeli wystarczy Access Point, to taki wystarczy http://allegro.pl/item449952814_tp_link … od_ss.html ?

Zupełnie, choć w podobnej cenie można kupić nieco bardziej markowy.

Ok dowiedziałem się następujących rzeczy:

  • sieć wykrywam na swoim lapku, więc jest to wifi

  • koleś powiedział mi, że mogę sobie rozdzielić sygnał ale przez dwa access pointy. Jeden miałby zbierać sygnał i przesyłać do drugiego, który by go dzielił i przesyłał na poszczególne kompy.

Moje pytanie, a czy nie wystarczy mi jeden access point, który zarówno zbierze ten sygnał i go podzieli?? Jest w ogóle coś takiego?

Ok dzięki za rady i sorki za spam.

Każdy laptop ma zasięg dostawcy, co w takim wypadku mam zrobić? Najlepiej gdyby żaden komp nie musiał być non stop włączony.

pzdr!

Co do zabezpieczeń, znalazłem takie artykuł o tym http://antywirus.wieszjak.pl/porady-eks … owa-1.html myślicie, że to co proponują powinno wystarczyć na domowy użytek?

Maestro pomóż! :slight_smile: