Sieć bezprzewodowa, połączenie tylko lokalne

Witam

mam router TP-LINK TL-WR1043ND

łączę się  z routerem bezprzewodowo z laptopa

często mam tak ze nagle wyskakuje mi informacje ze mam połączenie z sieci “dostęp: tylko lokalnie”

czasami jak rozłączę połączenie i wznowię wszystko jest w porządku ale często jest tak ze po chwili znowu mam komunikat ze mam połączenie tylko lokalnie

czasem jest tak ze i ta metoda nie pomaga i dopiero jak wyłączę router z zasilania na 10 sekund i podłączę spowrotem dopiero mam połączenie z Internetem

Co zrobić żeby to naprawić?

Z góry dziękuje za pomoc

witam.

 

Próbowałaś restartować urządzenie do ustawień fabrycznych (oczywiście może okazać się potrzebna ponowna konfiguracja ustawień połączenia z internetem ) można również zaktualizować oprogramowanie układowe w samym urządzeniu do nowszej wersji w przypadku starszej w urządzeniu lub jezęli urządzenie jest na gwarancji można je też wysłać na wspomnianą gwarancję

Hej,

A jak wyglądają w takiej sytuacji diody na urządzeniu? Szczególnie ta druga od lewej - świeci, mruga czy nie świeci?

Z jakiego dostawcy łącza korzystasz?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam

dziekuję za odpowiedzi

kiedy mam Internet druga od lewej dioda z napisem SYS na routerze przez jedną sekundę świeci przez drugą sekundę nie świeci i tak w koło

trzecia dioda z napisem WLAN miga co 0,5 sekundy

na diodzie z napisem WAN są dwa migniecia w 0,5 sekudny

 

kiedy nie mam Internetu diody świecą tak samo

 

korzystam z osiedlowego dostawcy Internetu

 

Pozdrawiam

Hej,

Generalnie dioda system powinna się świecić regularnie, bo oznacza poprawną pracę systemu. Ciągłe świecenie tej diody bądź jej zgaszenie oznacza zawieszenie oprogramowania routera.

Sprawdź w panelu konfiguracyjnym urządzenia, czy router ma przypisany adres IP oraz czy jego zwolnienie i ponowne otrzymanie rozwiązuje problem. Powinno być to widoczne w zakładce Status w sekcji WAN.

Próbowałeś aktualizacji oprogramowania routera?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Cześć

Zwolnienie i ponowne nadanie adresu IP nic nie dało.

Aktualizowałam router też nic nie dało.

Po wpisaniu komendy ping i adresu ip kiedy mam komunikat że jest połączenie lokalne to mam komunikat upłynął limit czasu połączeń

Pozdrawiam

Bożena

Hej,

A czy podobne problemy pojawiają się, gdy jesteś podłączona do sieci bezpośrednio, tzn. z pominięciem routera i podłączeniem kabla od dostawcy bezpośrednio do komputera?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Cześc

gdy jestem podłączona bezpośrednio przez kabel to nie mam w ogóle Internetu

Bożena

Hej,

  • A jak wtedy wyglądają diody na karcie sieciowej?
  • W ogóle z jakiej firmy masz łącze?
    Pozdrawiam,

Dimatheus

Cześć

Hej,

Pewnie administrator sieci zabezpiecza ją między innymi po adresach MAC.

Co do meritum sprawy duże prawdopodobieństwo, że problemy powodować może sam router. Czy masz możliwość na jakiś czas podmienić go z innym urządzeniem? Czy u sąsiadów, którzy korzystają z tego samego łącza pojawia się podobny problem?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Cześć

Zakupiłam nowy router ASUS RT-N65U, początkowo działał bez zarzutu, jednak z czasem zaczęło być tak samo jak z routerem TP-LINK

Pozdrawiam

Bożena

Hej,

W takiej sytuacji chyba nie zostaje nic innego, jak kontakt z pomocą techniczną dostawcy łącza.

Pozdrawiam,

Dimatheus