Sieć domowa - te same IP wewnętrzne a gry multiplayer

Witam!

Od bardzo długiego czasu borykam się z pewnym problemem. Mam w domu dwa komputery podłączone do routera. Dostawca przydziela IP które wchodzi do routera a router przydziela dynamicznie IP komputerom. I niestety utrudnia to dość znacznie granie multiplayer. 70 % gier nie radzi sobie z obsłużeniem dwóch tych samych IP. Zawsze tylko jeden komputer uzyskuje dostęp do serwera. Niektóre gry dają sobie jednak radę.

Z LANEM też różnie bywa. Taki Minecraft działał bardzo fajnie - ale przez Hamachi.

Ostatnio chciałem zagrać w War in the North, ale tam znowu jest problem - próbowałem i przez LAN bezpośrednio i przez Tungle i przez Internet. W Internecie nie widzimy się w ogóle (nie widzę serwerów które zakłada drugi komputer, przy wchodzeniu na jakiś inny - jednego wyrzuca - > czyli standard). Przez Tungle i LAN serwery widać, lączymy się, ale gdy już się podłączymy do panelu, który widać przed rozpoczęciem rozrywki to nasze nicki się zmieniają. Ja na swoim widzę że mam nick np. XXX (bo taki sobie ustawiłem) ale drugi komputer również taki ma. Zaś na drugim komputerze widać że tam są oba nicki YYY bo tak sobie ustawił drugi gracz. No i jak rozpoczynamy rozrywkę to gościa od razu po załadowaniu się wyrzuca, zostaje tylko gospodarz.

Czy można coś na to poradzić?

Pozdrawiam!

Czy dostawca przydziela Ci adres z puli adresów publicznych? O jakim IP piszesz, przyznanym przez dostawcę, czy w twojej sieci lokalnej? Twój router wykonuje NAT, ale nie powinieneś mieć problemów z łączeniem się z serwerami, problem by był, gdybyś to Ty stawiał serwer, bardziej prawdopodobne jest to, że koedzy są za NATem i nie potrafią go właściwie skonfigurować, aby udostępnić serwer w internecie.

Jeśli jesteś za NATem, to prawdopodobnie serwer odrzuca 2 połączenia z jednego IP, serwer powinien rozpoznawać po portach źródłowych, że to inne połączenie, ale widocznie serwer jest tak ustawiony, że przyjmuje tylko jedno połączenie z jednego IP.

Hamachi tworzy tunel VPN, przez “omija” NAT.

Uruchom wiersz poleceń i podaj wyniki poniższych poleceń z obu komputerów :arrow: kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html

ipconfig /all

netsh int ip show config

route print

netsh firewall show config

netsh advfirewall show rule name=all > firewall.txt

Wyniki wszystkich poleceń wklej na stronie http://wklej.org i podaj tu link do wygenerowanej strony.

UWAGA! Polecenie _ netsh advfirewall _ zostanie zapisane w pliku, w folderze _ Moje dokumenty _ , skopiuj i wklej zawartość tego pliku.

Zaloguj się do routera i w zakładce status lub device info albo w ustawieniach WAN sprawdź jaki dostajesz adres IP i czy jest on publiczny lub podaj go tu.

Czy wyłączenie NAT w routerze może pomóc?

IP WAN: 10.1.118.45

Co do tych wyników to zaraz podam, na jednym komputerze już je zgrałem.

Co do tworzenia serwerów - w grze, która mnie aktualnie interesuje (LOTR: War in the North) jest to strasznie uproszczone. Nie da się podać IP z którym ma się łączyć komputer itd. Nie ma żadnej opcji na dobrą sprawę. Da się tylko postawić serwer i dołączyć do gry. Żadnej innej konfiguracji.

@Edit:

Komputer 1:

http://wklej.org/id/960664/

Komputer 2:

http://wklej.org/id/960674/

Wyłączenie NAT może tylko skomplikować sprawę. W twoim przypadku można to zrobić, ale twój dostawca musiałby znać trasę do twojej sieci lokalnej bez tego pakiety nie wracałyby do Ciebie co oznacza, że miałbyś problemy z dostępem do internetu. NAT zamienia adres źródłowych pakietów wysyłanych z twojej sieci, więc ISP widzi pakiety z adresem źródłowym jego własnej sieci, do której zna trasę.

Dostawca przydziela Ci w takim razie adres IP z puli adresów prywatnych, czyli jesteś za NATem twojego ISP, zatem jeśli postawisz serwer, nie będzie on dostępny w internecie, podłączyć się będą mogli użytkownicy tej samej sieci, choć i z tym może być problem, jeśli sieci są odseparowane, np. ja tak miałem gdy próbowałem połączyć się z komputerem w sieci LAN tego samego dostawcy. Z tego powodu możesz mieć problemy z uruchomieniem gry w sieci LAN, oczywiście jeśli masz na myśli LAN twojego dostawcy.

Jak pisałem wcześniej, serwer może odrzucać więcej, niż jedno połączenie z jednego IP. Możesz skontaktować się z administratorem serwera gry i zapytać czy są takie ograniczenia.

Dzięki za informacje.

No niestety w takim razie sobie nie pogram :frowning: trudno. W tej grze nic konfigurować się nie da więc nie ma nawet o co pytać.

Dzięki za poświęcony czas i wyjaśnienie sprawy!