Sieć komputerowa w pensjonacie, co wybrać?

Witam serdecznie,

chciałbym stworzyć sieć bezprzewodową w pensjonacie - 3 piętra, ok. 350mkw.

Łącze - neostrada 6mbit.

Modem ADSL z WiFi stałby na parterze, mniej więcej pośrodku budynku (dość dużego jak zaznaczyłem). Komunikacja - ok. 18 komputerów bezprzewodowo.

Jako że jestem laikiem i nie stać mnie chyba a wynajęcie odpowiedniej firmy (koszt byłby duży, prawda? czy ktoś się orientuje ile za samą robociznę bierze się średnio?), chciałbym zrobić to sam, jednak nie wiem jaki najlepiej sprzęt wybrać.

Czy wystarczy modem ADSL z WiFi za ok. 400 zł. czy musiałbym dokupić do tego dodatkową antenę? Jeśli tak, to który z modeli Linksysa oferuje taką możliwość? Rozumiem, że jest jeszcze opcja modemu + Access Pointa na wyższym piętrze, aby objąć zasięgiem cały budynek? (z lat 80tych, ściany z cegły, ok. 4 do końca budynku z każdej strony od umiejscowienia access pointa na każdym piętrze)

Czy wystarczyłby model: WAG325N-EU

taki jak choćby na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item241138256_wag … asieg.html

czy tańszy:

Linksys WAG54GS: http://www.allegro.pl/item240046118_lin … fv_ss.html

(jesli te linki naruszają regulamin forum, proszę o ich skasowanie)

Jeśli nie, to jaką konfigurację polecalibyście (z możliwością dołączenia dodatkowej anteny, jeśli tak to w dodatku jakiej, za jaki koszt lub ze współpracą z dodatkowym access pointem)?

czyli co najlepiej wybrać? Coś do czego będę mógł przykręcić antenę (jeśli tak to co?) czy po prostu dokupić access pointa, który będzie na kolejnym piętrze?

Będę wdzięczny za rady smile.gif

Pozdrawiam, Marcin

accesspoint wystarczy Ci na max 2 kondygnacje, do komfortowej pracy powinien być jeden na piętro.

jako router linksys WAG54 będzie okej, do tego na co drugim piętrze (albo na każdym) accesspoint linksys WRT54 najlepiej z alternatywnym oprogramowaniem openwrt.

przy accesspointach na każdym piętrze mógłbyś pewnie nawet w ogóle nie robić kabli i połączyć wszystko przez WDS.