Siec na osiedlu :)


(Vince466) #1

Chcielismy z kumplami zalozyc sobie siec na osiedlu ale bez dostepu do internetu tylko do samego grania w gry i nie wiemy jak mozemy to zrobic nie chcemy laczyc sie kablami bo mamy do siebie ok.100m odleglosci i myslelismy zrobic to radiowo adapterami ale nie mamy o tym zielonego pojecia co do tego potrzeba czy wystarcza nam np. 2 adaptery jakbym chcial grac z jednym kolega on adapter i ja i czy juz bysmy mogli sobie grac czy cos jeszcze jest nam do tego potrzebne i czy te adaptery co sa np na allegro co maja zasieg 500m na zewnatrz by sie nadawaly wystawiloby sie go przez okno i czy by dzialal. Jest nas czterech i czy do tego bedzie potrzeba 4 adapterow i tyle czy jeszcze cos i czy te adaptery by zadzialaly wogole czy trzeba cos innego moze nam kts w tym pomoc ??? Prosze o wpisywanie jakichs podpowiedzi :slight_smile:


(PaPuX) #2

Wnioskuje z tego co piszesz żę sieć ma być tylko z jednym twoim kolegą drogą radiową.

Do tego nie potrzebujesz wiele.

Każdy z was musi sie zaopatrzyć w karte wifi

np: http://allegro.pl/item115906501_gigabyt ... od_ss.html

oraz zewnętrzną antene np:

http://allegro.pl/item113690180_profesj ... mocja.html

Montujecie karte w slocie pci każdy swoją, anteny mocujecie na dachach domu wycelowane do siebie (ważne aby między antenami nie było fizycznych przeszkód takich jak drzewa, domy) reszta to już konfiguracja karty i macie połaczenie.

Jeżeli w sieci mają być więcej niż 2 osoby potrzebny jest do tego reuter a to już bardziej skomplikowana sprawa


(Sieradzki) #3

Jezeli zamierzesz grać tylko z 1 kolegą napewno najprostrzym rozwiązaniem bedzie kupienie dwóch kart sieciowych bezprzewodowych albo kablowych w zależności ile dzieli was ścian i przeszkód. Jednak jeżeli śieć którą zaamierzasz zbudować ma sie nadal powiekszać i użytkowników bedzie przybywać to warto zainwestować w punkt dostępowy. Plecam urządzenia Linksysa.


(system) #4

:o Yaga 19DBi na 100 metrów? do tego starczą te wbudowane antenki jeśli będzie wmiare widoczność optyczna. Jak nie to jakiś panel 9DBi.

Najlepiej zróbci to na kablu.