Sieć Play. Nie można wysyłać ani odbierać mmsów

Smartfon Huawei Mate 10 PRO,

Problem zaczął występować , gdy zakończył się okres obowiązywania umowy , i przeszła ona w tryb nieokreślony.
Brak możliwość wysyłania i odbierania mmsów , od różnych numerów , i wysyłanie do różnych numerów.
Była przeprowadzana konfiguracja zdalna i ręczna ustawień internetu i mms. Kilkanaście razy. Wyrobiono nową kartę SIM. Niestety nic się nie zmieniło.
Poradzono mi aby przełożyć moją kartę sim do innego sprawnego urządzenia i sprawdzić. Tak też uczyniłem.
Próbowałem wysyłać , i odbierać mmsy od innych numerów , w czasie gdy miałem przełożoną kartę sim do urządzenia które było na 100 procent sprawne ( gdy była w nim inna karta sim , bez problemu wysyłała i odbierała mmsy , dodam że karta z tej samej sieci) .

Internet działa bez problemu , mam wystarczającą ilość GB. Ważność wiadomości mms , ustawiona na maksymalnie.

Dwa razy reklamowałem , podajac dokładnie czas , godzinę , miejsce i numer gdzie chciałem odebrać , bądz wysłać mms.
Operator odrzucił moją reklamację , iż po jego stronie wszystko jest ok. A w czasie który podawałem nie odnotował żadnych wysyłanych lub odbieranych mmsów , i dalej to już był bełkot , typu że nadajniki mogą być przeciążone , że zasieg zależy od pogody , uwarunkowania terenu , budynków itp …

Dodam iż mmsy próbowałem wysyłać z róznych miejsc w kraju. Służbowo codziennie podrózuje po kraju , więc próbowałem wysyłać mmsy zarówno ze stolicy , innych dużych miast jak i małych miasteczek , gdzie zasie był zawsze na maks. A internet działałl poprawnie …

Macie jakieś sugestie ???

Można by spróbować zmigrować numer do nowej sieci jak operator nie może pomóc, jak musi być dalej Play to można rozważyć operatorów wirtualnych np. Virgin Mobile (w likwidacji po przez fuzję z P4 od 1 czerwca br.) lub Red Bull Mobile lub ostatecznie Fakt Mobile.