Sieć wifi na 400 m

Witam, problem polega na tym że jestem zielony jeżeli chodzi o sieci komputerowe wiec proszę o wyrozumiałość. Temat wyguglowałem lecz nie było tam wystarczającej odpowiedzi. Wiec tak: potrzebuje sprzętu, i wytłumaczenia na jakiej zasadzie będzie to działało. Mieszkam na osiedlu domków tuz przy ulicy po drugiej stronie jest blokowisko ok. 400 m mieszka mój dziadek którego balkon widzę z tarasu. Bloki tworzą jak by " korytarz " lecz po środku jest dużo drzew. Chodzi o to żeby zamontować u dziadka internet stacjonarny UPC czy TP, ustawić antenę w moim kierunku i żebym u siebie bez problemu odbierał sygnał od dziadka. Proszę o konkretne odpowiedzi i wytłumaczenie mi jak co z czym podłączyć i co kupić. U dziadka nie ma być w ogóle żadnej sieci tylko u nas jeden komp na kabel reszta urządzeń na wifi ogólnie żeby w całym domu było wifi. Dziękuję i pozdrawiam. Przepraszam ze tak to tłumacze ale ciężko przekazać mi co myślę.

Że się tak zapytam, po co takie kombinacje alpejskie? Nie może po prostu podłączyć sieci u siebie? UPC nie dochodzi już do tego osiedla? Jeśli masz na przykład jakąs umowę z dziadkiem, że on płaci, a Ty korzystasz, to mimo wszystko lepiej będzie jak podłączysz sieć u siebie, bo tylko się wykosztujesz, a będzie to marnie działać. Poza tym spójrz w regulamin czy UPC zezwala na dzielenie łącza poza jedno gopodarstwo domowe, bo którego dnia możesz się zdziwić jak zostaniesz bez neta. Z tego co się orientuję, TP raczej nie pozwala na dzielenie łącza poza lokal.

Co do problemu.

Jeśli jest widoczność, to jest duża szansa, że połączenie będzie, ale

Drzewa stanowią przeszkodę, sygnał będzie tłumiony i może być słaby, połączenie może być niestabilne, możesz nieosiągnąć zbyt dużej przepustowości, szczególnie jak do tego dojdzie szyfrowanie transmisji.

To co będziesz potrzebował to przede wszystkim AP u dziadka i u siebie antenę kierunkową. Jak pisałem na początku, zastanów się czy warto w ogóle tak kombinować.