Witam, mam ciekawe pytanie, bowiem w internecie jest masa silników fizyki - pod gry, pod animacje, … ale nie ma żadnego do symulacji świata atomowego lub subatomowego. Nie sadzę że źle szukałem. Po prostu nie ma. Przecież z góry widać że cząstek jest kilka i ich wariacji kilkanaście, nie jak kilkadziesiąt. Ale jest łatwiej je ogarnąć, ponieważ są tylko cztery fundamentalne oddziaływania - grawitacyjne, elektromagnetyczne, silne jądrowe i słabe jądrowe. Wystarczy znać wzory na silę tych oddziaływań na przykład grawitacja ma zależność F=(G*m1*m2)(r^2) z innymi oddziaływaniami nie jest już tak fajnie, ponieważ w sieci nie ma żadnych treściwych materiałów o oddziaływaniach jądrowych silnych i słabych (a o elektromagnetyzmie, jest podobnie jak do grawitacji). Po prostu jak by ktoś podał wzory na F dla każdej fundamentalnej siły t o by dało się zaimplementować dla takiego czegoś silnik fizyki.
Problemy w TYM:
-cząstki elementarne są falą czy cząstką (np. foton) ?
-
równanie na siłe dla oddziaływania słabego;
-
równanie na siłe dla oddziaływania silnego;
-i szczegółowa lista cząstek i ich własności odkrytych do tej pory ;
Nie trzeba omawiać wszystkich aspektów fizyki, ponieważ wywodzą one lub są skutkiem podstawowych czterech sił. Mniej roboty A obserwacja trójwymiarowego “skrawka” rzeczywistości można wykonywać obserwując dwa obrazy perspektywy. Więc powiedzcie co jest w tym trudnego poza problemami które ja napotkałem??