Skaczące pingi po wifi, połączenie po Ethernet nieprawidłowo skonfigurowane

Witam, posiadam pewien problem.
Łącząc się MODEM -> ROUTER -> LAPTOP (WIFI) zauważam dość mocne skoki pingu, które są widoczne na tym jak pinguję router.
Łącząc się MODEM -> LAPTOP (Kabel) dostaję jakieś IP z kosmosu oraz W10 krzyczy, że Ethernet jest nieprawidłowo skonfigurowany.
Router to TPLINK-WR740N.
Dodam, że gdy jestem gdzie indziej nie mam żadnego problemu z WIFI jak i z łączeniem się po kablu. Dostawcą jest multimedia, tutaj załączam screeny:
Pingowanie przy wifi na router, ipconfig przy kablu oraz błąd w10 przy kablu.

Z góry dziękuję.

1 polubienie

Jeżeli chodzi o skoki na wifi to nie są jakieś tragiczne, ale rzeczywiście są.
Czy problem nagle się pojawił?
Jak daleko jest od laptopa router jak tak się dzieje?
Ile urządzeń w jednej chwili jest wtedy podłączonych?

Jeżeli chodzi o ethernet no to nie wykrywa ci automatycznie konfiguracji z routera
bo bierze 169.254.184.19 zamiast 192.168.0.x

Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest uszkodzony kabel

musisz opisać kiedy się tak zaczęło dziać czy coś zmieniałeś itp., żeby powiedzieć coś więcej

Muszę przyznać, że nie wiem kiedy się to zaczęło, ponieważ tutaj bywam dość rzadko. Obecnie router jest dosłownie metr od laptopa. Obecnie jest około 5 urządzeń. Co do kabla: ten sam kabel używam przy połączeniu MODEM -> ROUTER i połączenie jest, przy połączeniu MODEM -> LAPTOP sypie się właśnie ten IP.

Nic nie zmieniałem odkąd pamiętam, jednak wydaje mi się że jeszcze miesiąc temu używając tego internetu takich skoków nie było.

Podłączasz się bezpośrednio modem do laptopa bez routera? Co to za modem?

Trochę trzeba poczytać.
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

Modem to Cisco EPC3008. Ogólnie powinna być możliwość takiego połączenia, bo w zasadzie to ten router dostawiłem sam, planowo była możliwość tylko łączenia się po kablu przez ten modem.

Znaczy tutaj raczej chodzi o serwer dhcp

Nie wiem jak wygląda konfiguracja w cisco ale, ten model ma tylko 1 wyjście ethernetowe więc to raczej prosty model. W specyfikacji jest napisane, że może obsłużyć do 64 użytkowników. Jak podłączysz mu router z serwerem dhcp, pewnie sam wyłącza sobie obsługe dhcp (może przełączył się w bridga) dlatego nie możesz połączyć się po kablu. Powinieneś się podłączyć kablem do routera czyli:

Modem>router>laptop(ethernet)

Jeżeli docelowo chcesz mieć wifi i ethernet.

Problem z wifi może wynikać albo z jakiejś aktualizacji windowsa albo z access pointa.
Podłącz się kablem do routera i zobacz czy będzie działać.

Sęk w tym, że nie mam dwóch kabli by móc wypróbować takie połączenie. Natomiast próbowałem opcji, w której będę miał tylko i wyłącznie połączenie MODEM -> LAPTOP bez wifi żeby sprawdzić czy wtedy internet będzie stabilny, ale okazało się że jest jakiś błąd połączenia.

Jak chcesz bez dodatkowego kabla sprawdzić to spróbuj po podłączeniu ręcznie wprowadzić ip w ustawienia karty. wybierz adres np. 192.168.0.3 brama domyślna 192.168.0.1 dns taki sam maska podsieci sama się uzupełni. Jeżeli na modemie jest tylko wyłączone dhcp a nie zmieniony tryb to powinno zadziałać

Możesz podać model routera? Zmień kanał wifi w routerze i sprawdź.

Karta sieciowa przewodowa włączona w BIOS? Sterowniki aktualne?

Router to TPLINK-WR740N. Karta sieciowa włączona, ponieważ w mieszkaniu (innym - łączę się po ethernecie i wszystko śmiga). Sterowniki aktualne.

e; wykonałem zalecenia @aesereht i doszło do tego, że “Brama sieciowa jest nie do odnalezienia” według w10. Próbowałem też zmiany adresu MAC karty sieciowej na MAC routera.

Jeśli to nie tajemnica - kto jest dostawcą itnernetu? Oczywiście kabel z modemu podłączasz do gniazda WAN w routerze?

Jeśli jest możliwość zrób kopię ustawień routera i zresetuj go do ustawień fabrycznych. Poustawiaj od nowa.

Połącz się na laptopie z wifi i podaj wynik komendy z konsoli CMD:

ipconfig /all

Przy połączeniu bezpośrednim MODEM -> LAPTOP zmieniłem adres mac na adres mac WAN routera i po kablu wszystko jest idealnie, bez spadków. Więc czemu kłopot występuje tylko przy wifi?

Pisałem, zresetuj router, poustawiaj - w tym zmień kanał wifi. Nic większego tu nie wymyślisz. Budżetowy sprzęt za mniej niż stówkę może nie wyrabiać. Zapora i inne zabezpieczenia (o ile dostępne) są powłączane w routerze?

Próbowałem z włączonymi i wyłączonymi zabezpieczeniami na routerze, zmieniałem kanaly, restowałem router. Pamiętam, że jeszcze rok temu wszystko było ok, problemów z internetem nie było.