Skąd wziąć adresy serwerów DNS?

Mam problem z uzyskaniem połączenia z internetem przez LAN (za pośrednictwem Routera) na XP SP2 pomimo komunikatu “połączono” (system nie wykrywa żadnego błędu).

Właściwości protokołu TCP/IP mam skonfigurowane ręcznie, przy czym:

-Adres IP, Maska podsieci i Brama domyślna są prawdopodobnie wpisane prawidłowo

-Adresy serwerów DNS (preferowany i alternatywny) przepisałem z drugiego kompa i najwyraźniej nie da rady połączyć się w ten sposób :slight_smile:

Niestety nie znam się na tym i nie wiem skąd wziąć adresy tych serwerów. Gdy w wierszu polecenia wpiszę nslookup wyświetlają sie komunikat:

*** Nie można znaleźć nazwy serwera dla adresu : no response from server

*** Nie można znaleźć nazwy serwera dla adresu : no response from server

*** Domyślne serwery nie są dostępne

Serwer domyślny: UnKnown

Address:

Nic nie pomaga opcja “uzyskaj adres serwera DSN automatycznie”.

Dodatkowo, po wyłączeniu niemal każdego programu próbującego połączyć się z internetem (np IE, Maxthon, GG) pojawia się następujący komunikat:

bd1rl.jpg

  1. Jakie powinienem wpisać adresy serwerów DNS do połączenia z netem (skąd je wziąć)?

  2. Co jeszcze mogło spowodować opisaną sytuację i jak temu zapobiec?

Dla klientów TP SA:

DNS1 194.204.152.34

DNS2 194.204.159.1

przepraszam, nie powiedziałem:

Ja mam Generację (Dostęp przez LAN, Wrocław).

Na http://www.generacja.pl/ niestety nie mogę nic znaleźć :frowning:

to powionien ci dostarczyć twój dostawca neta !!

zobacz w papierach jakie masz od niego ?

ewentualnie skantaktuj się z adminem swojej sieci

a może nietrezba u ciebie nic konfigurować ? bo automatycznie wsdzystko uzuyskuje ?

Po wybraniu opcji “uzyskaj adres ip automatycznie” windows bierze jakiś adres z kosmosu! Nie tylko nic to nie pomaga, ale powoduje błąd pt “ograniczenie lub brak połączenia”.