Skandaliczne traktowanie klientow przez Microsoft

Witam serdecznie. Chcialem sie podzielic z Wami moja historia dotyczaca programu Vista Express Upgrade prowadzona na rzecz Microsoft przez firme ModusLink. Nie wiem jak wiele osob udzielajacych sie tutaj skorzystalo z tego programu, ale chyba wiekszosc z nich bedzie miec podobne odczucia do moich. Przypomne tylko w skrocie, ze jest to program, na mocy ktorego rzekomo mozna bylo uzyskac Viste za darmo dzieki kuponom dostarczanym przy zakupie XP w odpowiednim okresie, na odpowiednich warunkach. Tzn. w takim okresie i na takich warunkach, aby Microsoft nie stracil duzej ilosci pieniedzy z powodu braku Visty w sklepach w czasie Swiat.

Tak to wygladalo w moim przypadku:

  1. 14 stycznia tego roku, poprawnie i zgodnie z instrukcjami, wypelnilem formularz zamowienia na stronie ModusLink.

  2. 16 stycznia wyslalem do Holandii list z oryginalnym dowodem zakupu XP oraz z wypelnionym kuponem. W tym samym dniu wykonalem przelew elektroniczny na konto ModusLink w kwocie 15,56 euro - to suma na pokrycie podatkow i kosztow transportu. Przelew zostal zaakceptowany i zrealizowany pomyslnie przez moj bank.

  3. Mijaly tygodnie, a w tym czasie status mojego zmowienia zdazyl sie zmienic kilkakrotnie: zmowienie potwierdzone, COA zweryfikowany, POP zweryfikowany itd. Proces szedl powoli, ale do przodu. Gdy sprawdzilem status zamowienia 2 marca otrzymalem komunikat: dowód zakupu i certyfikat autentyczności zweryfikowane pomyślnie.

  4. 9 marca, jako ze minelo juz 5 tygodni od premiery Visty i 7 tygodni od zlozenia zamowienia, postanowilem wyslac e-mail do ModusLink z zapytaniem o termin wysylki. Odpowiedz nadeszla szybko. Napisano w niej, ze moje zamowienie zostalo zweryfikowane pomyslnie, a o wysylce zostane poinformowany e-mailem, kiedy nastapi. Odprezony postanowilem spokojnie czekac na wysylke i e-mail z potwierdzeniem.

  5. 26 marca ponownie wchodze na strone ModusLink, aby sprawdzic status zamowienia. I co sie okazuje? Moje zamowienie zostalo anulowane! Bez podania jakiejkolwiek przyczyny, bez jakiejkolwiek informacji czy ostrzezenia! Oczywiscie w tym samym dniu pisze do ModusLink e-mail z prosba o wyjasnienie sprawy.

  6. 28 marca otrzymuje e-mail z odpowiedzia. Firma przeprasza za zaistniala sytuacje, nie wyjasnia jej przyczyn, ale zaleca ponowne zlozenie zamowienia. Chca takze, abym po ponownej rejestracji skontaktowal sie z nimi i podal numer nowego zamowienia, aby mogli przywrocic pomyslna weryfikacje numeru COA i dowodu zakupu (POP) ze starego zamowienia.

  7. Odpisuje im, ze nie moge zlozyc nowego zamowienia, poniewaz nie dysponuje numerem kuponu, ktory jest potrzebny w czasie rejestracji. Kupon przeciez jest juz w Holandii. Otrzymuje odpowiedz, w ktorej podaja mi wspomniany numer i ponownie prosza o kontakt w pozniejszym terminie w celu podania nowego numeru zamowienia. To z kolei ma umoziliwic przeniesienie pomyslnej weryfikacji COA i POP oraz powiazania starej platnosci z nowym zamowieniem.

  8. 2 kwietnia skladam nowe zamowienie. Otrzymuje potwierdzenie zamowienia na e-mail. Zgodnie z zaleceniem informuje o wszystkim ModusLink. Otrzymuje odpowiedz, ze wszystko jest w porzadku i ze moja platnosc za stare zamowienie zostanie przetransferowana do nowego zamowienia.

  9. Mijaja kolejne 2 tygodnie. W tym czasie zmienia sie status nowego zamowienia, az w koncu ponownie otrzymuje komunikat: dowód zakupu i certyfikat autentyczności zweryfikowane pomyślnie. Po pewnym czasie status zamowienia zmienia sie na: zamowienie otrzymane! Tak, brzmi to dziwnie, ale po konsultacjach z kumplami z zagranicy okazuje sie, ze to prawidlowy status. Zamowienie niby trafilo do jakiegos tam biura i wkrotce powinno zostac zrealizowane.

  10. Nagle, 18 kwietnia otrzymuje e-mail z grozba od ModusLink, ze powinienem bezzwlocznie wyslac do nich faks z potwierdzeniem dokonania przelewu, bo inaczej moje zamowienie zostanie anulowane. Mam tez podac numer starego i nowego zamowienia. Wkurzony oczekiwaniem i tymi wszystkimi bzdurnymi procedurami pokornie wykonuje polecenie ModusLink. 19 kwietnia wysylam do nich faks z potwierdzeniem przelewu i numerami zamowien pod wskazany w mailu faks.

  11. Mija kolejny tydzien. Za oknem piekna, wiosenna pogoda, slonko grzeje, a humor dopisuje :slight_smile:

  12. 25 kwietnia otrzymuje e-mail z ModusLink ktory przedstawiam ponizej w oryginale:

"Dear Customer,

Thank you for placing your order with the Upgrade Redemption Support Centre.

Unfortunately, we have not received payment from your bank or a cheque, consequently, we have not been able to process your order for shipment. Due to the failure to remit the funds we have had to cancel your order.

We can still offer you a last opportunity to re-enter a new order, although payment will only be possible with credit card. All re-entered orders need to be registered with us before noon on April 30th. You can re-enter your order at:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/default.aspx

Should you feel that you have received this e-mail in error, please provide us with a copy of your proof of payment by replying to this e-mail or by one of the other options mentioned below and we will process your order for shipment as quickly as possible.

We sincerely apologize for any inconvenience and we hope to receive your new order soon.

With kind regards,

The Upgrade Redemption Support Centre"

  1. Chyba nie musze mowic, jak sie czulem po przeczytaniu tego e-maila. Po ponad 3 miesiacach bezskutecznej walki z ignorancja i niekompetencja Microsoftu i jego partnerow. Poddaje sie. Nie mam wiecej sil walczyc z tymi idiotami. Uznaje, ze zwyczajnie zostalem oszukany i okradziony przez najwieksza firme komputerowa swiata. Nie jestem sam, sa tysiace ludzi w podobnej sytuacji, przynajmniej na tzw. Zachodzie. Polecam poczytac komentarze do artykulu na tej stronie:

http://labs.pcw.co.uk/2007/02/moduslink_respo.html

Kumple mowia - przejdz na Linuxa i kopnij w d… Billa. Czlowiek placi za soft spore pieniadze, nie otrzymuje zadnych gwarancji jego poprawnego dzialania, a na dodatek jest traktowany jak smiec.

Najpewniej poslucham kumpli i bede doradzal takie postepowanie wszystkim znajomym. Na pocieszenie zostaje fakt, ze Vista rzeczywiscie jest kompletnym bublem, na miare Windows Me.

Pozdrawiam…

Zgadzam się…bandyci… :x

Cześć Gizzy66!

Moja przygoda z Vista Express Upgrade i fimą ModusLink,

zakończyła się w momencie płatności.

Za przelew 16 Euro bank zażyczył sobie 85zł. opłat.

Jakieś 2 tygodnie później byłem w Holandii i w Amro-Bank

mówią mi tak przy wpłacie:

  • ma pan konto u nas to 4 euro opłat

  • nie ma pan konta to 15 euro za opłaty

stoję przy okienku i nie wiem czy mam się śmiać czy płakać

przecież jesteśmy w UE.

Mówię że tyle samo chcieli u mnie w Polsce za przelew

ale tu na miejscu za wpłatę tyle kasy - to rozbój w biały dzień

pod egidą Microsoftu i Billa.

Pomijam już fakt że mieszkamy w Polsce a obsługuje nas jakaś firma

z Holandii, w której nie ma osoby mówiącej w polskim języku.

Cała korespondencja odbywała się w j.angielskim.

A jak ktoś nie umie?

Panienka z okienka (tzn. infolinia Microsoftu) poinformowała mnie

że tak wybrano aby całą wschodnią Europę obsługiwała firma

w Holandii i w naszym interesie leży umiejętność posługiwania

się językiem angielskim.

I to tyle z mojej historii i przygody z moduslinkiem.

Po raz kolejny zostaliśmy nabici w przysłowiową butelkę

i *** przez Microsoft kupując legalny system

za niemałe zresztą pieniądze, omamieni wizją posiadania

legalnej i taniej Visty.

Dziękujemy panie Bill.

A na koniec coś wesołego przed długim weekendem:

  • Doktorze, każdej nocy śni mi się jeden i ten sam koszmar.

Jestem na Antarktydzie a wokół pełno pingwinów.

I ciągle przybywają i przybywają.

Zbliżają się do mnie, napierają na mnie,

przepychają mnie do urwiska

i za każdym razem spychają mnie do lodowatej wody.

  • Normalnie leczymy takie przypadki w jeden dzień.

Ale z Panem możemy mieć większe problemy, Panie Gates…

Pozdrowienia dla wszystkich czytających

To spróbuj zadzownić na Pomoc telefoniczną Microsfotu, tam to dopiero można nerwy stracić… ich procedury obsługi klienta są żywcem ściągniete z amerykańskiej “kultury”.

@ Leszek99

Dobrze, ze przynajmniej nie dales sie zrobic w bambuko po raz drugi i nie wplaciles tej kasy :slight_smile: A kawal pierwsza klasa, hehe.

@ Hashi

Nie bede probowac… wierze Ci na slowo :wink:

Tak trochę odbiegając od tematu, ba sam nie dałem się nabrać na tanią Viśtę, polecam lekturę tego

Gizzy66

Ta firma jest żenująco żałosna…

Wniosek jeden “zakupu visty” należy dokonać, na stadionie - wtedy nie ma żadnych problemów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oni chyba robią ludziom wielką łaskę, że mogą użytkować ich niezawodnego, taniego oprogramowania :confused:

Kill Bill :twisted:

Nie pierwszy i nie ostatni raz ms traktuje swoich klientów gorzej od piratów.

Pomimo tego ze piraci są atakowani FUD-em (np.-ta straszna czarna reklama z virusami na vortalu, a pozniej grosteskowe 500 ileś zł za “zestaw legalizacyjny” - kwintesencja marketingu tejże korporacji) to jednak nadal wychodzą lepiej…co jest dla nich finansowo korzystne chociaż wciąż są niewolnikami tego systemu.

Ja tylko raz kupilem oryginałke wraz z komputerem dawno temu (z ktorej czasem nadal korzystam na starym kompie, ale męczy mnie coraz bardziej) jednak wtedy nie wiedzialem ze jest linux, ze jest mac itp.

Jesli nadal tak bedzie to wcale nie potrzeba armii fanatycznych linuksiarzy zeby userzy porzucali windows…Ci bardziej zaawansowani/zainteresowani przejda na linuksa a ci mniej na mac osa o ile maci stanieją. Jasne ze MS jeszcze dlugo bedzie dominował, ale wszystko kiedyś ma swój kres.

dla mnie w ogole chore jest to ze kupuje sobie windowsa w polsce ( i nawet po polsku) ale zeby zrobic upgrade musze znac angielski by moc sie skontaktowac z firma w holandii

toz takich absurdow nawet w filmach Barei nie bylo

Zysk netto Microsoftu, największego na świecie producenta oprogramowania komputerowego, wzrósł w pierwszym kwartale 2007 roku o 65 procent, bijąc tym samym oczekiwania rynkowe…

Ja też mam problemy z firmą Moduslink. Mam 4 laptopy do zaktualizowania w ten sposób. Anulowali moje zamówienie bez ostrzeżenia :-/

Co ciekawe jak napisałem im e-mail po polsku to odpisali mi w ciągu 2 godzin (że nie obsługują mojego języka). Gdy napisałem później po angielsku to czekam już kilka dni i NIC…

Gdyby coś się u was pojawiło to dajcie znać…

To znaczy że jak się ściąga piraty to Microsoft jest przeszczęśliwy jak mają w d… normalnych ludzi.

Złączono Posta : 30.04.2007 (Pon) 12:53

craker9 to za mało powiedziane

Tyle, że stadion ma zostać zlikwidowany, a w jego miejscu ma powstać nowy, tylko że już jego zastosowanie będzie zgodnie z nazwą, a więc będzie służył do celów sportowych, a nie targowych.

Podwoił się post, ale już poprawiam.

Gizzy66 dostałeś Viste. Mam podobną sytuację. Czuje się ********** przez Moduslinka i Microsoft Polska którego zaistniała sytuacja mało obchodzi

"Szanowny Panie,

Dziękujemy za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Microsoft

W tej sprawie prosimy o kontakt z Regionalnym Centrum Obsługi promocji Express Upgrade, ponieważ wyłącznie zamówienia dla których płatność nie wpłynęła powinny zostać anulowane.

W celu wyjaśnienia nieporozumienia proszę o przesłanie na adres e-mailMSTUPVISTAEMEA@moduslink.com skanu wyciągu z banku o obciążeniu konta.

Z poważaniem,

Paulina Kurpiel

Centrum Obsługi Klienta Microsoft"

Co ja mam kupić 2 bilety do holandi dla siebie i zapszysięgłego tłumacza więcej dowodów wpłaty nie posiadam to co miałem im przesłałem. Co oni mnie mają za oszusta bo każdy polak to pijak i oszust.

też se microsoft wyzwolonych trawiarzy wybrał do współpracy.

Proszę zważać na słownictwo, Joan

Heh i tak to jest z tym M$ :slight_smile: Może i Linuks nie taki super hiper ale jak coś nie działa to nie wielka strata bo i tak za darmo;]

a ja już czekam 11 tydzień na viste i nadal nie przysłali…

Sprawdz lepiej status swojego zamowienia, bo moze sie okazac, ze Twoje zamowienie rowniez zostalo anulowane, a kasa wydana na ziolka przez holenderskich kanciarzy…

Czytając wasze komentarze, cieszę się, że zrezygnowałem z Upgrade na Viste. Zaoszczędziłem tym samym nerwy i kasę. :slight_smile: To był chwyt reklamowy poniżej pasa.

A mi upgrade wyszedł na dobre. Nabyłem za mniejsze pieniądze wpełni legalny system. Jestem szczęśliwym posiadaczem Windows Vista. Były lekkie problemy z wypełnieniem tego Voychera’ ale napisałem do MS swoją konfigurację i przysłali maila z informacjami jak powinien by ten blankiet wypełniony. Powiem więcej. Testowałem u kumpla najnowszego Offica ze stajni Microsoftu i powiem jedno - TO JEST CUDO! Jutro idę do komputronika zakupic ten zestaw po niższej cenie dla studentów.