Większość z Was pewnie wie, że od pierwszego grudnia Telekomunikacja Polska wprowadziła przeniesienie ruchu poczty wychodzącej poprzez serwer SMTP z portu 25 na port 587. Niby nic wielkiego, bo wystarczy zmiana portów w kliencie pocztowym i gotowe. Problem pojawia się za to w przypadku programów antywirusowych, które domyślnie skanują pocztę wychodzącą przez port 25, natomiast w ogóle nie wychwytują ruchu pocztowego na porcie 587. Zarówno Avast (z którego korzystam na systemie Windows XP) jak i Norton Internet Security 2009 (używany na Viście Home Premium) po zmianie nie skanują poczty wychodzącej - brak ikonki, paska postępu oraz wklejania informacji do treści mail’a o przeskanowaniu poczty. Kilkakrotnie sprawdzałem w ustawieniach, czy możliwa jest zmiana portu - i niestety nie ma lub niedokładnie sprawdziłem. Czy komuś z Was udało się jakoś zadziałać, by programy i tę pocztę sprawdzały??
Nie do wszystkiego musi być logika… I wiem, że to nie duży problem, ale pytam o to z przyzwyczajenia. Zawsze przy wysyłaniu większych mail’i pojawiała się ikonka skanowania, a dodatkowo w przypadku Nortona to moduł pocztowy dostarczał załącznik do serwera…
Jesteś pewien?? A w którym programie - w Avast’cie czy w Nortonie?? W tym pierwszym można ustawić tylko przezroczyste skanowanie poczty - dostępne tylko w systemach starszych niż linia NT. Natomiast w Nortonie w ogóle brak jakiś ważniejszych opcji - tylko to, co najważniejsze, bez możliwości definiowania portów…
W przypadku Avasta finalne rozwiązanie pojawi się wkrótce. Sprawdzałem właśnie na systemie wirtualnym najnowszą wersją Avast 5 Beta 3 - sprawdza pocztę wychodzącą także z innego niż 25 portu SMTP. Pytanie tylko co z Nortonem. Czy ma ktoś zainstalowaną wersję 2010?? Czy skanowanie poczty wychodzącej na innych portach działa??
a ja mam inny problem u mnie prawie cały czas avast skanuje poczte wychodzaca.Wczesniej tak nie mialem nie wiem o co biega jakas infekcja mi sie chyba wdala pomozcie?
Skoro kontynuujemy ten temat to rzeczywiście - najprawdopodobniej Twój komputer został zainfekowany i stał się jednym komputerów wysyłających spam (niechciane wiadomości pocztowe) - świadczy o tym cały czas obecna ikona skanowania poczty. Spróbuj przeskanować komputer tak, jak pisał master_zonk6 - jeśli to nic nie da załóż nowy temat w dziale bezpieczeństwa i zamieść w nim logi z programów. Dokładne instrukcje znajdziesz w pierwszym temacie w dziale Bezpieczeństwo.