Skoda Roomster 1.9 TDI czy inny silnik?

Witam,

Planuję kupić Skodę Roomster 1.9 TDI, mam następujące pytania:

Jako iż zależy mi na mocnym silniku, który nie pali zbyt dużo dlatego wybrałem ten samochód, ale chce rozważyć inne oferty dlatego proszę mi podpowiedzieć:

  • Ile trwa demontaż siedzeń, czy trzeba mieć do tego narzędzia?

  • W raportach spalania Skoda z tym silnikiem podobno pali 5,7l-6,1l czy to prawda?

  • Mam przeznaczone około 20 000zł auto będzie używane w 80% do jazdy po mieście (dojazd do klienta na terenie powiatu), ale 20% użytku rezerwuję na dostarczanie materiałów, dlatego tak ważne jest dla mnie składanie tych siedzeń, ponieważ będę musiał wsadzić do samochodu 50 paczek, każda o wielkości 50x50x20, no i chciałbym się zabrać z tym maksymalnie na 2 razy. Ale z uwagi na to, że będzie to tylko 20% użytku dlatego nie chce kupować typowego auta segmentu K jak np. Citroen Berlingo, albo Renault Kangoo

Pozdrawiam,

Jeśli idzie o spalanie i moc, to może poszukaj auta z silnikiem JTD. Sam mam dwunastoletni samochód 2.4 JTD 150 KM i spalanie między 6, a 7 l w trybie mieszanym. Nowsze silniki tego typu mają podobne spalanie i dużo większą moc.

Bardziej chodzi mi o wersję Skody Roomster, bo jest opcja z benzyną, ale to wtedy o wiele więcej pali, a gaz w moim przypadku się nie sprawdzi bo często jazda wygląda - 10km następnie 30min postoju i kolejne 10km itd. Długie dystanse owszem, ale nie aż tak często.

Po prostu chciałbym poznać opinię kogoś, kto ma to auto.

Sam co prawda nie mam tej skody, ale mam VW Sharana też w 1.9TDI. Na trasie schodzi przy spokojnej jeździe spokojnie do 7L/100, ale zapominajmy, że skoda jest mniejsza. Powinna się zmieścić w “szóstce”. Przebieg u mnie 300,000, a całkiem możliwe, że większy. Silnik chodzi super, na prawdę, tak więc polecam.

Mój brat ma roomstera 1,9TDI 105KM zrobił ~250k kilometrów zaraz po 200k poszła turbina ale poza tym wszystko ok. Cały czas relingi na dachu, w lato alusy 205 (oryginalne) w zimę stalowe 185; Spalanie na trasie jak był nowy to ok 5,5 teraz mniej niż 6l (choć ostatnio na trasie Kielce - Katowice zeszliśmy do 5,3 przy spokojnej jeździe) w zimę na krótkich trasach potrafi spalić nawet 8,5l. Średnia średnich wychodzi 6,5-7l Jakieś dalsze pytania proszę bardzo :slight_smile:

Do demontażu siedzeń nie trzeba narzędzi wyciąga się je na prawdę chwile ! Tylna kanapa dzieli się na 3 osobne części, każdy fotel składa się, potem można go podnieść (złożony) lub całkowicie wypiąć.

Co do samochodu sprawdził się w każdych warunkach, brat handluje pokryciami dachowymi i sam często i dużo wozi. Zdarzyło się kiedyś że ciągnął na przyczepce ponad 1t żwiru rzecznego z 20km; innym razem na relingach wieźliśmy blachę trapezową o długości 3,95m ! (nie ma się czym chwalić wiem, ale to była sytuacja awaryjna). I w wielu innych sytuacjach skoda się sprawdziła.

Dość drogą sprawą w razie wymiany jest właśnie turbina, pompo-wtryskiwacze i sprzęgło dwumasowe ew. synchronizator 2 biegu. To są elementy które najczęściej mogą się sypnąć.

To fajnie, spalanie mi odpowiada. Jednak decyduje się na używane auto z rocznika 2007-2009. Bardzo cieszy mnie fakt demontażu siedzeń.

A jak jest ze standardowymi głośnikami. Bo np. jak jechałem Skodą Praktik to tam koszmarnie grało to radio ze względu na brak siedzeń z tyłu.

No i jak to auto przyspiesza czy moc 105KM daje szansę na dobre osiągi, zależy mi przede wszystkim na dobrym przyspieszeniu, żeby auto mogło się zerwać, bo czytałem opinie o benzyniakach tych po 80KM to były opinie bardzo bardzo negatywne, że naciska się pedał gazu do końca, a auto powolutku, dostojnie przyspiesza.

nie wiem czy we wszystkich roomsterach montują te same głośniki ale brat ma leciwe radio cd/mp3 (oryginalne skodowe) DANCE (skoda jest z 2006) i gra na prawdę konkretnie. Być może zależy też od rodzaju muzyki ale to co słuchamy (ja i brat) to głównie trance, house etc. Co do mocy: do 120 Km/h przyspiesza w mgnieniu oka.Turbina i dość duży moment obrotowy w niskim zakresie obrotów daje rade (w końcu to diesel). Wyprzedzanie powyżej 120 km/h już jest normalne (bez rewelacji). Jeśli “przegonisz go” po obrotach do ~3,2k RPM to uwierz mi żadna benzyna o podobnej mocy ze świateł Cie nie dogoni, sprawdzałem wielokrotnie. I przy wyprzedzaniu konieczna redukcja, bo turbo dziura daje tez o sobie znać mniej więcej do 1,8k RPM. Sam tym samochodem zrobiłem z 30k Km więc znam go dobrze !

O brak mocy się nie bój. Do normalnej jazdy spokojnie wystarczy i nie będziesz odjeżdżał spod świateł jako ostatni.