Skoki Narciarskie 2006 - restart i blue screen

Witam!

Mam nadzieję, że swój problem umieszczam w dobrym dziale (był jeszcze dział “Gry”, ale uznałem, że kłopoty z nimi to do tego działu).

W każdym razie - stało się :wink:

Gram obecnie w Skoki Narciarskie 2006. Niedawno (tj. ok. 2 tyg. temu) zaktualizowałem sterowniki swojego Radeona 9550 128 MB do wersji 7.8. Niestety wówczas ww. gra uruchamiała się jedynie na minimalnych detalach. Po ustawieniu grafiki na max i uruchomieniu np. treningu, gra przez dosłownie półtorej sekundy ukazywała skocznię, po czym na ekranie pokazywał się “blue screen”, ale zupełnie czysty (tylko i wyłącznie pusty, niebieski ekran), a dźwięk zhaczał się. Nic nie pomagało, jedynie restart komputera.

Odinstalowałem zatem sterowniki v7.8 i zainstalowałem starsze v7.6, na których gra działała doskonale. No i udało się - SN2006 znów działają mi na maksymalnych detalach, tak jak kiedyś. Teraz jednak gra restartuje się po kilkunastu minutach i ponownie pojawia się “czysty” blue screen. Nie mam bladego pojęcia, co może być przyczyną takiego zachowania. W żadnej innej grze tak mi się nie dzieje (m.in. Colin McRae Rally 04, Pro Evolution Soccer 6, Conflict Global Storm, NFS Most Wanted).

Na początku sierpnia, co jakiś czas zaczął wyskakiwać blue screen z błędem “*** STOP: 0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)”. Czytałem o tym nieco na stronie Microsoftu i znalazłem jedynie, że przyczyną błędu może być konflikt sterowników lub uszkodzenie sprzętu (karty graf. lub pamięci RAM).

I tu wreszcie dochodzę do sedna - czy podobne zachowania (gra w Skoki Narciarskie, czyli czysty blue screen i normalna eksploatacja systemu, np. w Wordzie, czyli błąd blue screen) mogą być spowodowane tym samym? Mianowicie - uszkodzeniem sprzętu? Mój komputer ma już dobre 5 lat i w ciągu całego żywotu wymieniłem tylko raz zasilacz (spalił się niestety) i kartę graficzną na nowszą (z GF 440MX na Radeon 9550). A może przyczyny awarii leżą gdzieś zupełnie bliżej, np. niepoprawną instalacją sterowników czy czegoś podobnego?

Specyfikacja mojego komputera (na wszelki wypadek):

-procesor AMD Athlon 1800+ 1,54 GHz

-pamięć 256 MB RAM

-karta graficzna ATi Radeon 9550 128 MB

-płyta główna Gigabyte KT400

Z góry dziękuję za cierpliwość w czytaniu tego posta i proszę o jakieś sugestie lub rozwiązania problemu.

Pozdrawiam!

Ramy w jednej kości czy 2 ? Jeżeli w dwóch to zmień ich pozycje może to ramy sie ‘gryzą’!

Może stery z innego źródła ?!

Stery do płyty głównej (?_?)

W Wordzie blue screen :o A czy robiłeś format ? I przed format takie coś było ? Bo jeśli nie to może coś podczas instalowania Windy od nowa coś sie zepsuło!?

  1. RAM w jednej kości.
  1. Myślałem o nowych sterownikach do płyty głównej i do BIOSu, ale jestem na tyle zielony, że bałem się, czy gdzieś nie namieszam.
  1. Podczas pracy w Wordzie (dokument miał dobre 3 MB) ekran wygasł i pokazał się właśnie ten blue screen z błędami.
  1. Nie przypominam sobie, żeby podobne błędy występowały przed formatem.

I czy podczas instalowania sterowników do tak newralgicznych podzespołów, jak płyta główna czy BIOS może dojść do jakiegoś uszkodzenia systemu przez nieprawidłowe wgranie? Bo wiem, że np. w przypadku nieprawidłowych sterów do karty graficznej nic się nie dzieje, można albo zainstalować poprzednią i usunąć obecną wersję, albo przywrócić wersję do starej.

Sprawdzając BIOS w programie AIDA32 znalazłem komunikat, że BIOS jest starszy niż 2 lata (co jest prawdą). Czy mogę go (i płytę główną) bezpiecznie zaktualizować?

Co do sterów do BIOSu nie jestem w 100% bo sam nigdy nie instalowałem i mam BIOS od początku mojego kompa taki sam. A do płyty głównej możesz zainstalować z loozem :stuck_out_tongue: Nie powinno się nic stać :wink:

–> Dzidzi

Kamień z serca, dzięki :mrgreen:

I prośba do bardziej obeznanych w temacie:

Czy błąd “*** STOP: 0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)” oznacza tylko i wyłącznie uszkodzenie sprzętu? Bo jak już wspomniałem, mój komputer mam 5 lat i nie byłbym specjalnie zdziwiony, gdyby np. pamięć RAM uległa już uszkodzeniu z wiekiem, jednak chciałbym mieć 100-procentową pewność.

Credt :

:arrow: http://support.microsoft.com/kb/137539/pl