Skracanie czasu ładowania się systemu XP

Chciałbym sobie skrócić ładowanie się systemu XP o ile to jest to możliwe.

Chciałbym w ten sposób zmienić sobie a także przyspieszyć działanie, a także samo załadowanie samego systemu operacyjnego mojego komputera.

Jest podobno taka możliwość, tylko ten co został opsany w Internecie jest trochę za cieżki dla mnie, a nie jestem informatykiem, dlatego nie wszędzie mogę dojść w systemie.

Proszę o jakąś lekką poradę, i czy to jest bezpieczne rozwiązanie.

Dla tych którzy jeszcze nie rozumieją o co mi chodzi, przedstawiam, że chodzi mi o te logowanie na czarnym polu, kiedy widnieje napis “Microsoft Windows XP”, to chciałbym pominąć.

Czy to jest bezpieczne dla komputerów? Czy w razie czego można z powrotem to powrócić i w jaki sposób, jeśli bym chciał powrotu do tego samego ustawienia co teraz mam

Proszę o porady :slight_smile:

Jest taki program Bootvis, ale zbyt wiele po nim nie oczekuj, zwłaszcza, jeśli masz słabszy komputer.

Można wyłączyć ładowanie przy starcie wielu usług i sterowników, ale niektóre są po prostu niezbędne do prawidłowego działania Windowsa. Jeśli chodzi o samo pominięcie ekranu logowania, to można go zmienić lub usunąć, ale przez to na pewno nie przyspieszy się ładowania systemu.

TUTAJ możesz też poczytać o optymalizacji przy starcie i zamykaniu systemu - pamiętaj, że trzeba dokładnie czytać i nie robić niczego, jeśli nie jesteś do końca pewny - można więcej szkody narobić, niż pożytku…

Dziękuję ci za pomoc, ale skoro tak uważasz, że moge sobie zaszkodzić tym, to wolę się za to nie dobierać. Wiem, że nie za dobry w tym jestem, dlatego nie zabieram się do pewnych rzeczy.

Jeśli chodzi o sam komputer, pewnie że mam już jego nie najnowszego, sa o wiele nowszej już generacji, ale sam ekran chciałbym zmienić, a czytałem o tym, że również podczas takiego skracania można wile osiągnąć, dlatego postanowiłem o tym napisać.