Skype.exe - zły obraz

Witam, mam problem z programem Skype. Wyświetla się taki oto komunikat:

Pojawił sie on po przeskanowaniu komputera antywirusem AVG oraz programem CCleaner. Usunąłem zbędne pliki oraz wykryte wirusy, a potem się okazało, że Skype nie chce się włączyć (ważny program, komunikacja z rodziną mieszkającą za granicą). Próbowałem kilkukrotnie reinstalować program bez skutku. Następnie przywróciłem system do stanu sprzed tygodnia (ostatni punk przywracania systemu), lecz również nic to nie dało.

Skany z programu FRST:
FRST http://www.wklej.org/id/3274624/
Addition http://www.wklej.org/id/3274628/

Shortcut umieszcze w kolejnym poście, gdyż istnieje limit 2 linków na post dla nowych użytkowników.

Proszę o pomoc.

Edit: jakość screena.

Shortcut http://www.wklej.org/id/3274629/

Na stronie AVG radzą zainstalować Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015:
https://support.avg.com/answers?id=906b0000000DlBuAAK
https://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=48145

Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Skanuj (Scan) i później Oczyść (Clean).
Kliknij Skanuj (Scan) i pokaż nowy raport FRST i Addition.

Addition http://www.wklej.org/id/3274691/
FRST http://www.wklej.org/id/3274694/

Zainstalowałem Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015 wersje 64bitową i przeczyściłem AdwCleanerem. Komputer uruchomił się ponownie po przeczyszczeniu (w trakcie uruchamiania na moment pojawił się komunikat o konfiguracji systemu) no i na wstępie pojawił się ten sam błąd.

Miałeś zainstalować wersję x32 i x64.

Poza tym z raportu wynika, że plik ma zero bajtów, więc chyba instalacja nie przebiegła prawidłowo.

Wklej do systemowego notatnika i zapisz jako plik tekstowy o nazwie fixlist:

AppInit_DLLs-x32: c:\progra~3\browse~1\261519~1.190\{c16c1~1\browse~1.dll => Brak pliku
SearchScopes: HKLM -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=CPNTDF
SearchScopes: HKLM -> {6018DDA2-435E-4396-A2FE-EA1DD4FC35F6} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKLM -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=CPNTDF
SearchScopes: HKLM-x32 -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=CPNTDF
SearchScopes: HKLM-x32 -> {6018DDA2-435E-4396-A2FE-EA1DD4FC35F6} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=CPNTDF
SearchScopes: HKU\.DEFAULT -> {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = 
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2159774589-2050240498-1533908184-1001 -> {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = hxxp://www1.delta-search.com/?q={searchTerms}&affID=121845&babsrc=SP_ss&mntrId=10CC441EA1C76BDB
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2159774589-2050240498-1533908184-1001 -> {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = hxxp://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=CPNTDF
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2159774589-2050240498-1533908184-1001 -> {6018DDA2-435E-4396-A2FE-EA1DD4FC35F6} URL = hxxp://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2159774589-2050240498-1533908184-1001 -> {b7fca997-d0fb-4fe0-8afd-255e89cf9671} URL = hxxp://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&ei={inputEncoding}&fr=chr-hp-psg&type=CPNTDF
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [bknbnapaddjdnbilpmlacdkjdkjmbjhd] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
S3 massfilter; system32\DRIVERS\massfilter.sys [X]
S3 ZTEusbmdm6k; system32\DRIVERS\ZTEusbmdm6k.sys [X]
S3 ZTEusbnet; system32\DRIVERS\ZTEusbnet.sys [X]
S3 ZTEusbnmea; system32\DRIVERS\ZTEusbnmea.sys [X]
S3 ZTEusbser6k; system32\DRIVERS\ZTEusbser6k.sys [X]
2017-10-20 17:01 - 2016-02-18 11:09 - 000000000 ____D C:\AdwCleaner
2015-11-29 09:13 - 2015-11-29 09:13 - 000000000 _____ () C:\Users\tunia\AppData\Local\{53406CBA-0A98-4329-B74C-436597BFEFAF}
C:\ProgramData\ezsid.dat
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers1: [AVG Shell Extension] -> {9F97547E-4609-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3} => C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgsea.dll -> Brak pliku
ContextMenuHandlers3: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers6: [AVG Shell Extension] -> {9F97547E-4609-42C5-AE0C-81C61FFAEBC3} => C:\Program Files (x86)\AVG\Av\avgsea.dll -> Brak pliku
EmptyTemp:

Uruchom FRST i kliknij Napraw (Fix). Pokaż raport z usuwania Fixlog.
Kliknij Skanuj (Scan) i pokaż nowy raport z FRST bez Addition i Shortcut.

Fixlog http://www.wklej.org/id/3275001/
FRST http://www.wklej.org/id/3275002/

Błąd dalej jest wyświetlany, komputer po fixlist i opcji Napraw w FRST zrestartował się. Jeśli chodzi o wersję 32bitową Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015 to nie chciała się zainstalować, próbowałem obie i tylko 64bitowa weszła (najpierw włączyłem instalator 32bitowej, potem 64bitowej). Spróbować ponownie zainstalować?

Nie widać żadnej infekcji.
Skasuj folder C:\FRST
Sprawdź czy problem występuje po odinstalowaniu AVG.

Folder skasowany, przeinstalowałem ponownie Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015 obie wersje, AVG odinstalowany, a błąd nadal występuje. Czy może pomóc pobranie pliku api-ms-win-core-synch-l1-2-0.dll ?

Po co miałbyś pobierać plik z jakiś przypadkowych stron?
Ten plik wchodzi w skład Visual C++ Redistributable.
Czy instalowałeś Visual C++ Redistributable po odinstalowaniu AVG?

Wszystkie programy > Akcesoria > Wiersz polecenia > Kliknij prawym i wybierz Uruchom jako administrator
Wpisz i zatwierdź enterem: sfc /scannow

www.majorgeeks.com/files/details/visual_c_runtime_installer.html - można sobie ręcznie zweryfikować program, skrypty instalujące VC++ i zawarte w nim instalatory; 7-zip bez problemu rozpakowuje aplikacje.

Przeinstalowałem po raz kolejny wszystko (Visual C++, Skype, zainstalowałem innego antywirusa) i jest pewien postęp. Skype już się uruchamia (bez błędu), natomiast wyrzucało błąd z tym samym plikiem podczas instalacji antywirusa, jednakże mimo tego po “wyklikaniu Ok” (a kilka okienek odnośnie różnych plików uruchamianych przez instalator wyskoczyło) instalacja przebiegła bezproblemowo i program działa. Jestem w trakcie sfc /scannow, wrzucę wynik jak skończy.

Jak wykryje naruszenia lub nie da rady naprawić:

findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfc.txt"

https://www.fixitpc.pl/topic/1236-weryfikacja-integralności-plików-via-narzędzie-sfc/

Screen z wiersza poleceń:

Wynik w dokumencie tekstowym:

sfc.txt (49,5 KB)

1 polubienie

i da się coś z tym zrobić?