Skype nie dziala poprawnie :(


(Pm) #1

Prosze o pomoc w pozbyciu sie smieci.

Pomimo uzycia roznych programow antywirusowych i skanerow wciaz mam na kompie jakies smieci, ktore powoduja wieszanie sie niektorych programow i niepoprawne dzialanie Skype'a na ktorym mi najbardziej zalezy (dziala bardzo ociezale, a glos jest poszatkowany i w bardzo duzych odstepach czasu).

Wskazowki:

  1. W zakupionym laptopie mialem wgrane oprogramowanie McAfee. Po skonczeniu darmowej licencji nie udalo mi sie go usunac calkowicie, a chcialbym sie go pozbyc.

  2. Uzywalem m.in. Pandy, a ostatnio skanera MKS. Usunely prawie wszystko i MKS twierdzi, ze jest OK!

  3. Program Spybot - Search & Destroy pokazuje jednak ze mam "Statcounter" i "Tradedoubler". Naprawia je, ale po restarcie sa ponownie.

  4. Kolejnym objawem jest to, ze na niektorych stronach internetowych musze kliknac podwojnie, zeby je uruchomic. Podejrzewam, ze jest to zwiazane z punktem 3.

Ponizej moj aktualny log:


(adam9870) #2

Plik usuń w awaryjnym, a wpis w hjt.

Skoro już nie masz McAfee to otwórz notatnik i wklej w nim to:

Plik >>> Zapisz jako >>> Zmień rozszerzenie z TXT na Wszystkie pliki >>> Zapisz pod nazwą FIX.BAT i uruchom go w trybie awaryjnym.

Po wykonaniu proszę pokazać nowy log z HijackThis plus z SilentRunners.


(Pm) #3

Pliku C:\WINDOWS\system32\ntsystem.exe nie bylo. Wpis usunalem.

FIX.BAT uruchomilem zgodnie z zaleceniem.

Moje aktualne logi:


(adam9870) #4

Start => uruchom => cmd => wpisz:

W logu z silenta widać resztki po fałszywych kodekach:

dlatego użyj narzędzia SmitFraudFix z opcji numer 2 w trybie awaryjnym z wyłączonym przywracaniem systemu.

Po wykonaniu pokaż nowy log z hjt, SilentRunners oraz c:\rapport.txt. Tylko tym razem wklej cały log z Silenta bo teraz jest ucięty.


(Pm) #5

wykonalem, oto wyniki:


(Bbieniol) #6

Otwórz notatnik i wklej w nim to:

Plik -> zapisz jako -> zmień rozszerzenie na wszystkie pliki -> zapisz pod nazwą FIX.REG

Odpal plik FIX.REG i potwierdź dodanie do rejestru i reset kompa :slight_smile:

Przeczyść rejestr (polecam do tego jv16 PowerTools), zrób defragmentację, oraz przejrzyj: Optymalizacja XP

Wejdź: Start -> uruchom -> msconfig i w zakładce uruchamianie odznacz (według Ciebie) niepotrzebne przy autostarcie programy :slight_smile:

Złączono Posta : 29.12.2006 (Pią) 19:37

Otwórz notatnik i wklej w nim to:

Plik -> zapisz jako -> zmień rozszerzenie na wszystkie pliki -> zapisz pod nazwą FIX.REG

Odpal plik FIX.REG i potwierdź dodanie do rejestru i reset kompa :slight_smile:

Przeczyść rejestr (polecam do tego jv16 PowerTools), zrób defragmentację, oraz przejrzyj: Optymalizacja XP

Wejdź: Start -> uruchom -> msconfig i w zakładce uruchamianie odznacz (według Ciebie) niepotrzebne przy autostarcie programy :slight_smile:


(Pm) #7

Uruchomilem FIX.REG

przeczyscilem rejestr

zrobilem defragmentacje...

komp chodzi lepiej, ale nadal:

  1. Wieszaja sie niektore programy i niepoprawnie dziala Skype na ktorym mi najbardziej zalezy (dziala bardzo ociezale, a glos jest poszatkowany i w bardzo duzych odstepach czasu).

  2. Mam w kompie "Statcounter" i "Tradedoubler". Usuwam je, ale po restarcie sa ponownie.

Pozdrawiam i prosze o dalsza pomoc!


(adam9870) #8

ad. 1 Czy są jakieś błędy oznaczone na czerwono o typie system error lub aplication error, które wystąpiły mniej/więcej kiedy zawiesił się program w start => uruchom => eventvwr

ad. 2 W jakiej dokładnie lokalizacji są wykrywane te śmieci ??

Wklej nowy log z silenta.


(Pm) #9

Odpisuje dopiero teraz, bo nie zdazylem wczoraj niestety.

Przy wieszaniu kompa pojawia sie:

aplication error / source: aplication hang / category: (101) / event: 1002

"Statcounter" i "Tradedoubler" sa wykrywane przez program Spybot - Search & Destroy. Sa to jakies cookie, ktore prawdopodobnie powoduja koniecznosc podwojnego klikania na stronach. Jest to dosc irytujace :frowning:

a oto moj akyualny log:

i z HJT:

wciaz nie wiem, czy to ma wplyw na moj zle dzialajacy Skype?

Złączono Posta : 31.12.2006 (Nie) 0:11


(adam9870) #10

Logi są ok.

Start => uruchom => wpisz eventvwr i kliknij OK => czy są jakieś błędy oznaczone na czerwono, które wystąpiły mniej/więcej wtedy gdy zawiesił się komputer o typie system error lub aplication error ?? Jeśli tak, to pokaż ich szczegóły:

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=46412

Przeskanuj http://www.ewido.net/en/ i wklej raport.


(Pm) #11

wklejam skany z eventvwr i spybota:

p><p> <img src=

raport z ewido:

Złączono Posta : 31.12.2006 (Nie) 1:40

aha, dalem w ewido opcje usun infekcje i drugi skan jest juz czysty :slight_smile:


(Gutek) #12

To już o sprawie - czysto :wink:


(Pm) #13

niestety Skype nadal nie dziala poprawnie :frowning:

ale to juz chyba kwestia jakichs ustawien?

Skype otwiera sie kilka minut, a jak juz jest uruchomiony, to przy kliknieciu w dowolny numer tel. lub inna funkcje natychmiast znowu muli uniemozliwiajac jakakolwiek rozmowe

w Windows Task Manager wyglada to tak, ze obciazenie procesora natychmiast osiaga 100%, a status na zmiane jest raz "running" a raz "not responding"

a moze to juz temat na inny pokoj tego forum?


(Gutek) #14

W Skypie >>>Narzędzia>>>Opcje... zobacz na Połączenia jak masz ustawione


(Pm) #15

niestety nie wiem, czy cos w tych ustawieniach jest zle:

<a href=


(Gutek) #16

Jak masz wersję Skypa? Ustawienia są Ok -pobierałeś ostanio nową wersję?


(Pm) #17

tak, jakis czas temu pobralem wersje 3.0.0.190

bezposrednio po pobraniu wszystko bylo ok, jednak ostatnio wgrywalem nowe wersje dla kilku programow, m.in. Windows Internet Explorer, Winamp i oczywiscie Skype. Nie wiem niestety co moglo zaszkodzic...

Złączono Posta : 31.12.2006 (Nie) 3:47

Prosze o jakas podpowiedz.

A na razie musze sie na kilka godzin wylaczyc, pozdro :papa: