Skyrim vs Gothic, a rozwój postaci

Witam.

 

Ostatnio wkręciłem się w Skyrima, ponieważ gracze opisują tą gre jak rewelacyjna. I tak jest. Jest rewelacyjna, ale ze względu na to,. że system rozbudowy postaci nie przypomina w żaden sposób ten z Gothika powoduje u mnie nieco frustrację. W Gothicu wystarczyło pacać potwory po głowach i zaangażować się dość mocno w fabułę aby zdobyć EXP-a i nabić umiejętności. 

 

W Sklyrimie już się troszeczkę odnalazłem i jest to godny konkurent serii Gothic, przy czym mam problem z nabiciem EXpa. Już wiem, że trzeba rozdzielać punkty na magię, życie i kondycję. Ale jak trenować postać o co chodzi, że mam np: broń 27 (chyba levelu) a nie mogę uaktywnić następnych swoich cech.

Co sugerujecie, aby postać była w miarę samodzielna w czasie walk. ŁUCZNIK, WOJOWNIK a może MAG lub MAG BITEWNY,

 

nie mam doświadczenia w grze i zastanawiam się na alternatywami, tak aby nie spierniczyć gdzieś po drodze i zaczynać drugi raz, bo naprawdę słabo się orientuje w tej grze. czuje się trochę jak przedszkolak osadzony w jakimś świecie, który mi sie podoba ale nie wiem :smiley: co poczyniam :smiley:

 

Rozwijaj to co potrzebujesz i jaki typ walk preferujesz. Jak ja grałem to każdą walkę zaczynałem jako łucznik by skosić wrogów z oddali, potem walka na miecze, a gdy zdrowia ubywało to magiczny fortelik, cofanie się i od początku.

Przecież to całkowicie inne gry.

 

Skyrim to sandbox fantasy z elementami rpg.

Gothic (1 i 2) to typowe (action) rpg.

 

Podobnie jak w rzeczywistości, jak będziesz często korzystał z określonej broni to twoje umiejętności wzrosną.

To raczej % a nie poziom (coś jak umiejętności walki w gothic2), jak masz im masz więcej % lepiej bijesz, a co próg masz nowe ciosy (w wypadku skyrim są to dodatkowe bonusy / możliwości walki).

 

Ogólnie jak grasz tym co ci pasuje to poziom idzie sam, więc wystarczy grać. Wyjątkiem jest alchemia / kowalstwo w które trza zainwestować dość sporo by się jako tako dało coś z tego mieć.