Słaba jakość internetu czy to wina starego routera

Witam.

Od pewnego czasu mam problemy z internetem jego stabilnością, szybkością itp.
Ale zaczynając od początku. Sprzęt jaki posiadam to PC z Windows 10 64 bit.
Do internetu radiowego mam router TL-WR841N ver. 8.4.
Do odbioru w PC kartę sieciową TL-WN781ND , oraz w laptopie TL-WN722 N. Dodatkowo posiadam router TL-WR702N który aktulnie służy jako wzmacniacz wifi. Router jak i karty sieciowe zostały zakupione w 2014 roku czyli są to urządzenia w wersjach do których nie ma oficjalnych sterowników pod windows 10. Teraz mam dylemat co może być przyczyną słabej jakości internetu. Dodam że po kablu wprost od routera do PC jest wszystko w porządku. Urządzenia z których korzystam to PC, Laptop i Smart TV. Zarówno na każdym występuje problem z stabilnością. Dodam również iż zmiana kanału w routerze nie przyniosła rezultatu w moim otoczeniu aplikacja wifi analyzer zlokalizowała 3 sieci .
Teraz pozostaje mi pytanie czy to wina routera czy czas do wymienić na nowszy model wraz z kartami sieciowymi ?

Jeżeli masz karty sieciowe starsze to raczej zmień, a dostawca jaki transfer ci oferuje? ja mam 500 ale z WiFi mało korzystam bo znacznie lepszy transfer po kablu. Może się mylę…

Prędkość 20 Mb/s.
Karty sieciowe rozważam zmienić ale to nie rozwiąże problem na smartfonie oraz SMART TV

No to szału nie ma przy tej prędkości…

Aktualnie to w mojej okolicy najlepsza opcja wraz z czasem powinno się zmienić w ramach możliwości wyboru innego dostawcy. A na ten moment szukam rozwiązania mego problemu.

Powodzenia przyjacielu, znam ten ból przechodziłem go bardzo dawno temu jeszcze za czasów TPSA przed 2000 rokiem po kablu tragedia.

No to może trzeba router z stabilniejszym Wi-Fi pod smart TV (bo kabel tylko brzydko można poprowadzić - brak listw przypodłogowych z szczeliną na okablowanie).

Jak te karty do internetu mają z 10 lat od produkcji to dopiero wtedy bym wymieniał jak przy pracy jednej maszyny nie osiągasz do 20 Mb/s oferowane przez radiówkę (jak wszystkie pracują to trzeba dzielić przez „3” lub liczyć, że coś wysca łącze np. HD na YT lub Netflixie).

No po kablu jest problem prowadzić w różnych kierunkach. A też po to jest router żeby rozprowadzał bezprzewodowo. Odnośnie urządzeń z reguły są używane pojedynczo w czasie. Odnośnie stabilnego sygnału czy wymiana routera przyniesie oczekiwany rezultat ?

Nie! choćbyś nie wiem jaki posiadał router to i tak nie przeskoczy transferu jaki otrzymujesz od swego dostawcy.

Sprawdzałeś u siebie dostępność zasięgu internetu mobilnego LTE4/5 i u operatorów?

Dopiero są plany bez terminu, odnośnie światłowodowe dopiero zaczynają realizację w okolicy.

Ale może mu na wi-fi spada do 1 Mb/s gdy po kablu wyciska 8-19 Mb/s w tym samym czasie.

Wtedy to już nie jest wina radiówki.

W momencie kiedy sprawdzałem na kablu to wifi w pozostałych urządzeniach wi-fi było nie aktywne. Z reguły gdy korzystam z wi-fi to tylko z jednego urządzenia w tym samym czasie. Wiec moje pierwsze założenie jest skierowane na router to on wysyła sygnał bezprzewodowo.

Wszystko jest gdybaniem i domysłami bo nie wiemy czy kolega ma taką kartę sieciową i jakiej piszesz. Ja mam jednego laptopa który leżakuje w wersalce właśnie ze względu na jego ,bystrość w Internecie" chyba oddam jakiemuś młodemu informatykowi za symboliczną kwotę.

Karty mam takie jakie napisałem jedna wewnętrzna drugą na USB ale problem dotyczy obydwu. Oraz ostatnio też na Smart Tv

Jakaś może u Ciebie odległość duża od routera co ma słaba jakość internetu.

PC stacjonarny i karta wewnętrzna są oddalone około 4 metry w linii prostej. Czyli 1 ściana tak samo laptopa. Smart TV piętro niżej pod routerem

Podłącz smartfon do sieci, zainstaluj na nim WiFiman.
Gdy uruchomisz, wybierz opcję Status → Signal Mapper → Sygnał.
Ta opcja pozwoli ci sprawdzić siłę sygnału w zależności od miejsca w którym jesteś. Wystarczy połazić po domu. Im będzie wyższa wartość -dBm, tym gorzej.
P.S. Zajrzyj na TP-Link Forum
Co do stabilnej pracy to te z dawnych serii TL-WR miały z tym problem.

Postanowiłem zmienić router na Archer C6 od TP-Linka po wykonaniu szybkiej instacji okazało się iż prędkość internetu spadła o połowę i to na każdym urządzeniu !

Pewnie automat wybrał byle jaki, zatłoczony kanał. Podałem ci nazwe programu na smartfona ale mozesz wybrać jakis inny i sprawdzić zatłoczenie kanałów. Wybierz najbardziej wolny i konfiguruj router ręcznie.