Słaba prędkość internetu

Czy modem Funbox 2.0 Orange może być przyczyną tak słabej prędkości internetu? Zauważyłem, że ostatnio dość często sam się resetuje - jak zmieniłem operatora to na początku wyciągał do 5 Mb/s a teraz masakra.
ostatnia synchronizacja DSL 6 października 2020, 06:12
czas połączenia DSL 00 d 00 g 59 m 19 s
prędkość i margines szumu
prędkość synchronizacji DSL w górę
882 Kb/s
prędkość synchronizacji DSL w dół
1715 Kb/s
margines szumu w dół
7.6 dB
jakość linii (błędy)
liczba sekund z błędami (ES) w trakcie pobierania (od momentu ostatniej synchronizacji)
2545
Sekundy z poważnymi błędami (SES) w trakcie pobierania (od momentu ostatniej synchronizacji)
73

Dostawca (ew modem), reklamuj

1 polubienie

Dzwoniłem do Orange i odezwała się sztuczna inteligencja. Potem poprzychodziły mi smsy z ostrzeżeniami, że jak z mojej winy to zapłacę tyle i tyle. To nie wiem czy to oni na linii coś zrobią czy przyjedzie technik jakiś do mnie? Jednak to rozmowa nie była z konsultantem tylko automatem - niby coś sprawdzał i zakomunikował, że jest jakiś problem. Jeszcze przyjedzie technik powie że to problem z komputerem i będę musiał płacić za wizytę. Po przejściu do nich to prędkość była nawet 5,3 Mb teraz ostatnio to nawet 1,2 Mb więc coś jest chyba nie halo ? i te co jakiś czas samoczynne restarty funboxa?

Powodzenia.
U mnie “sztuczna inteligencja” robiła resety na centrali, przyjmowała zgłoszenia i rżneła głupa przez dwa tygodnie. Później jeszcze przyszli panowie zrobić pomiary linii w imieniu “sztucznej inteligencji”, wymierzyli 10Mbps. Był z tego jeden wielki CH**! W praktyce 2-5Mbps, później jeszcze miesiąc telefonów, wizyty techników, obiecanki cacanki ze strony operatora i ostatecznie było 6-8Mbps, z awariami średnio co miesiąc.

Ostatecznie skorzystałem z usług innego operatora i od tej pory jest spokój.

A o co chodzi z tymi błędami na linii ? Od czego te błędy i na co mają wpływ? Teraz komp włączony przez 25 minut i liczba sekund z błędami ES w trakcie pobierania od ostatniej synchronizacji to 2560 i sekundy z poważnymi błędami SES to 248 . Co na chłopski rozum oznaczają te błędy? Czy normalnie co jakiś czas mogę sobie sam resetować modem bo zauważyłem że po takim odłączeniu od prądu wzrasta trochę prędkość pobierania?

Jak ci AI odbierze to mów by przełączył do konsultanta. Max to nic nie potrafi załatwić, orange nie to że te neostrady są cholernie drogie, cholernie wolne, same problemy, bo nie skąpią na pracownikach. Błędy muszą być na poziomie linii lub u nich.

U mnie w firmie mieliśmy do 80Mb/s (działało 26Mb), potem to się zepsuło u nich i zmieni na pakiet do 20Mb/s (działa 7-8Mb). Dlatego prywatnie wolę mieć lte, szybciej i taniej.

Miałeś racje Martin8731- to moje zgłoszenie do Orange z wczoraj to rzeczywiście jakaś kpina. Dziś przyszedł sms o 15, że technik jedzie, a o 16:22, że usterka została naprawiona. A gdzie ten technik był, że naprawił tą usterkę jak u mnie nikogo nie było? Faktycznie jutro jak zadzwonię do AI to poproszę o połączenie z konsultantem. Linia cały czas z błędami(ES 3145/SES 87 - w czasie jednej godziny) , margines szumu 4 dB, prędkość pobierania gów…na 1 lub 2 Mb( rok temu było 5Mb), funbox coraz częściej codziennie sam się resetuje nie wiem po ile razy bo cały czas nie kontroluję tego. Może doradzicie co mam powiedzieć konsultantowi żeby potraktowali mnie poważnie? W sumie na ciul tu technik jak to u nich na linii coś pewnie - chyba, że modem może się psuje?

Wpierw sprawdzają swoje szafy. U mnie w firmie mieliśmy Neostradę do 80Mb (działało jako 26Mb/s, ale stabilnie). Po modernizacjach usługa padła na amen, zgłosiłem, kazali wymienić modem - nie dało efektu. Zgłosiłem ponownie, naprawili i zmienili ofertę do 20Mb/s wraz z aneksem do umowy. Działa w granicach 10Mb/s, gubi jakieś 10% pakietów przez co youtube na 1080p już nie wyrabia. Tam u nich są cuda, nawet ich technik na nich klnie. Pierwszy raz się zetknąłem by operator po modernizacjach spowalniał internet, a i tak działa słabo (opcja 20Mb/s, działa 1-8Mb/s + utrata 10% pakietów).