Słaby notebook nie daje rady z Windowsem

Hej. Niestety posiadam notebooka Samsung n102s. Ma on zainstalowany system Windows 7 Starter jednak powiem szczerze - nie da się pracować. Powyłączałam mnóstwo zbędnych usług, zadań, procesów etc, ale notebook dalej muli. Nie ma żadnych wirusów - niedawno system instalowany był na czysto, obecnie laptop leży bezużyteczny po formacie. Eksperymentowałam z Linuksem, laptop dostał drugie życie, chodził jak rakieta,  jednak jest jeden problem - gma 3600, który jak wiadomo nie wspiera Linuksa. I takim sposobem musiałam męczyć się z niską roździelczościa, ciemnym ekranem. Nie znam się za bardzo na Linuksie, więc raczej nie dam rady rozwiązać tego problemu.

Myslałam jeszcze o  Win Xp, ale ponoć brak sterów.

Lapek służy mi do przeglądania netu, odbierania poczty, czasem trzeba napisać jakiś dokument… Nic więcej.

Jakieś pomysły? :slight_smile:

 

Zainstaluj Windows Xp Sp3.

A sterowniki?? Bo z tego co wiem to wielu osobom nie działało np wifi, dźwięk etc i to właśnie na tym konkretnym lapku…

Stery szukaj po typie urządzenia/chipa na stronach producenta (realtek etc). 

 

jw zainstaluj w pierwszej kolejności SP3, wcześniej musisz posiadać SP1 lub SP2.

http://download.microsoft.com/download/4/6/5/465a583a-96a4-4000-80c5-4eef5eb0fac3/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-PLK.exe

 

Następnie Chipset - pozostałe.

 

Sterowniki:

http://drpsu.com/drivers/notebooks/?v=Samsung&m=N102SP%2FN100SP&id=109324&l=en

Win xp to strata czasu (brak wsparcia dla systemu przez wiele programów i brak podstawowych, dzisiejszych standardów). Przydałby się ktoś to jest w stanie skompilować ci stare sterowniki do grafiki pod obecne systemy. Ja niestety się na tym nie znam ale możesz założyć temat z takim zapytaniem w odpowiednim dziale. Może ktoś pomoże.

@ UP

 

Wsparcie pod stare komputery jest, i ten system się pod nie nadaje.

 

W jakim celu?

Choćby po to żeby mógł używać linuxa. (Polecam czytać cały temat a potem komentować)