Słuchawki bluetooth, słaba jakość dźwięku

Witam

Mam

  • Windows 11
  • Adapter USB bluetooth TP-Link UB500 połączony przez przedłużacz USB z powodu zakłóceń gdy adapter podłączę bezpośrednio do komputera, przerywa wtedy dźwięk.
  • Słuchawki Technica ATH-ANC900BT

Problem
Słuchawki po sparowaniu z komputerem grają dobrze przez kilkanaście sekund, po czym następuję sekundowa przerwa w dźwięku i jakość dźwięku spada, nie ma dalszych przerw, zakłóceń. Tylko gorsza jakość, brakuje niskich tonów.

Wcześniej problem był mniej dotkliwy, spadek jakości dźwięku następował tylko po wyjściu komputera ze stanu uśpienie, odłączenie słuchawek i ponowne sparowane rozwiązywało problem.

Jak łącze słuchawki z telefonem to problem nie występuje.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Wypróbuj to: https://www.thewindowsclub.com/fix-bluetooth-audio-stuttering-in-windows-11-10 spróbowałbym też z innym adapterem, gdyż miałem kiedyś adapter, gdzie dźwięk się rwał po wyjściu do innego pokoju, po wymianie na inny problem ustąpił.

U siebie problem ze zrywaniem połączenia a następnie przełączaniem się na niższą jakość rozwiązałem poprzez wymianę adaptera. Z tym, że Ty masz dosyć nowoczesny adapter BT5, więc nie powinno być problemu.

Miałem też taki przypadek, że pomogło wyłączenie w Menedżer Urządzeń - urządzeń typu „Hands Free”
obraz

Pojawiają się one, gdy słuchawki mają dodatkowo mikrofon. Z tym, że jeżeli używasz mikrofonu w słuchawkach, to nie jest opcja.

Czy komputer jest połączony przez WIFI z internetem? Czasami powoduje to zakłócenia BT.
Problemy może też powodować mikrofon i tryby redukcji hałasu.

Sam produkt jest niezły, ma dosyć analityczne brzmienie i powinien mieć ładny bas, aczkolwiek przydałaby się wyższa czułość.

Fakt, teraz mi się przypomniało, że miałem taki przypadek, że połączenie laptopa do sieci WiFi 5G powodowało przerywanie Bluetooth, a po wpięciu się do tego samego routera, tylko do sieci WiFi 2.4G dźwięk elegancki, czysty i bez problemu.

edit: chyba też wyłaczyłem sieć 5G w routerze (nie pametam dokladnie)

edit: spotkałem się też z przypadkiem, gdy komputer był długi czas hibernowany. Dzwiek BT się rwał i trudno było ustalić przyczynę. Pomogło trywialne zrestartowanie systemu a następnie usunięcie i ponowne sparowanie słuchawek (możliwe, że ponowne sparowanie nie było nawet potrzebne)

edit: pisząc to kilka dni temu walczyłem dokładnie z problemem przerywania na pewnym laptopie (przez jakiś czas działa a potem zaczyna przerywać). Nic nie pomogło :grin: . Wyłączyłem w Menedżerze Urządzeń wbudowany Bluetooth. wpiąłem w USB BT 5.0 od Edimaxa i działa od 2 dni stabilnie jak skała, najmniejszego problemu. Także, jak nic nie pomoże, spróbuj zmienić BT.