Smartfon v. Bluetooth 4.1 a słuchawki z v. 4.0 - szansa sparowania?


(Mori 91) #1

Cześć, 

piszę, bo chciałem zapytać bardziej wprawnych, czy jest jakakolwiek szansa na sparowanie smartfonu z wersją bluetooth 4.1 i słuchawek z wersją 4.0? Telefon to nowy, dopiero zakupiony Xiaomi Redmi Note 3 (choć to akurat bez znaczenia), słuchawki chyba dość mało popularne - Sundsters Air, bezprzewodowe.

 

Słuchawki kupiłem już kilka miesięcy temu  do poprzedniego telefonu, popełniając przy okazji gafę i nie sprawdzając zgodności wersji bluetooth, gdzie telefon miał v. 3.0. Dlatego słuchawki leżały do tej pory nieużywane. Teraz, próbując je sparować z nowym telefonem, też się nie udaje, ponieważ cały czas pojawia się komunikat "nie można sparować urządzenia ponieważ kod pin lub klucz jest błędny" (a obok przy nazwie słuchawek pisze 0788, nie wiem czy to pin?); na wyświetlaczu w trakcie próby sparowania nie pokazuje się żadne okienko, gdzie można byłoby spróbować ten pin wpisać.

Nie wiem co jest, a najlepsze jest to, że przy próbie parowania słuchawek również z komputerem (a tu wersja bluetooth się zgadza - 4.0 i słuchawki i laptop), również się nie udaje. Więc nie wiem czy to wina wersji, czy ze słuchawkami jest coś nie tak. Co można byłoby z tym zrobić? 


(Longhorn2009) #2

Może zacznij od lektury instrukcji obsługi słuchawek, bo wersja bluetooth nie ma aż tak dużego znaczenia.


(Mori 91) #3

Niestety jako takiej instrukcji obsługi nie było w pudełku (jeszcze raz sprawdziłem); jedynie na opakowaniu jest jakoś obrazkowo przedstawione jak włączyć słuchawki…ale nic specjalnego, bo przycisk włączyłem, w telefonie bluetooth jest włączone, słuchawki wykrywa, tylko nie wiem co z tym pinem. A według opisu “kompatybilne z” powinno się dać połączyć…

 

http://www.deleycon.de/deleycon-soundsters-bluetooth-headset-kopfhoerer-ohrhoerer/

 

Ale ok, na razie napisałem do niemieckiego producenta słuchawek wiadomość z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jak się nie da, to niestety chyba będę się musiał pogodzić ze stratą kasy :slight_smile:


(Mori 91) #4

Miałem tu pisać w przypadku gdyby producent słuchawek w niczym nie pomógł, ale dostałem odpowiedź, po której problem został rozwiązany, temat można zamknąć.