Śmierdzi z komputera


(Info) #1

Spalił się zasilacz w piątek,dziś przyjechał nowy i zamontowany. Komputer chodzi OK ale nadal czuć ten dziwny zapach. Otworzyłem obudowę i mam wrażenie, ze śmierdzi górny wentylator bo jak przykładam nos do PSU, CPU czy GPU to nic nie czuć... Buda: Titanium 600 ATX PC Gaming Case.

Chłodzenie procka cieczowe (CoolerMaster)

Procek AMD FX 8350

Grafika: Msi R7 260


(RuskaKosiarka) #2

Jaki zasilacz miałeś i jaki masz obecnie.


(Info) #3

Wcześniej był Ace Black 120mm Fan 650W Fully Wired Efficient Power Supply, teraz jest 

| Cooler Master B-series V2 500w Power Supply Unit 80+ Efficiency With Uk Cable |


(Adadak) #4

Zdemontuj wszystko i zrób obudowie “kąpiel” pod prysznicem. Jeśli winisz ten wentylator, sprawdź napięcie jakie dostaje z zasilacza/płyty, jeśli jest za wysokie o więcej niż pół Volta możliwe, że silnik dostaje za wysokie napięcie przez co pracuje szybciej niż fabrycznie przewidziano i wytwarza duże ciepło, a podgrzany plastik (łopatki wentylatora) śmierdzi.


(Info) #5

Wiatrak jest podłączony do PSU a nie płyty, wiec jak albo się wiatrak kończy albo cos innego  


(Adadak) #6

Nie ma różnicy gdzie jest podłączony, sprawdź miernikiem napięcie z molexa.

Ewentualnie zregeneruj łożysko tego wentylatora:

-Odklej naklejkę producenta.

-Zdejmij igłą silikonową uszczelkę trzymającą wentylator.

-Zdejmij łopatki z silnika.

-Opłucz łopatki pod kranem.

-Nasmaruj łożysko wazeliną techniczną lub innym smarem.

-Złóż wszystko i załóż uszczelkę.


(Ja$) #7

Faktycznie możesz spróbować nasmarować łożysko wentylatora, tak jak Ci radzi kolega w wyżej zamieszczonym poście, ale raczej do nasmarowania łożyska wentylatorka użyj samochodowego oleju silnikowego - dobrze się sprawdza.

Podobny temat: http://tnij.at/72871


btw. zapach teletechniczny wydobywający się z nowego zasilacza może być zjawiskiem normalnym, spowodowanym jego wygrzewaniem.


(MiL-) #8

Psiknij perfumami :slight_smile:


(Info) #9

 

Obwąchałem cały komputer i czy jest włączony czy nie, to tylko śmierdzi wiatrak na obudowie


(Adadak) #10

Czy ten “smród” aż tak bardzo Ci przeszkadza? :wink:

Każde tworzywo sztuczne śmierdzi. Jakbym nadstawiał nos do mojego wentylatora pewnie też by śmierdziało. Myślę, że to bardziej Twoja psychiczna fobia niż problem z komputerem. :wink:

To najlepsza porada, na pewno się sprawdzi! :slight_smile:


(Info) #11

Hehehe

Odkurzaczem gamionia potraktowalem i zapach spalonego plastiku odszedl. Dzieki za porady. Mam nadzieje, ze nowy CoolMaster starczy na dluzej niz rok :) 


(Info) #12

Ktos przetłumaczy wynik tego monitoringu? Podkreślam: nic nie śmierdzi juz! :slight_smile:

Monitoring

Mainboard Model        970 GAMING (MS-7693) (0x0000048A - 0x35BE46F8)

LPCIO

LPCIO Vendor            Fintek


(Adadak) #13

Zasilacz podaje za wysokie napięcia, aż o ~1V!

Sprawdź jeszcze bezpośrednio miernikiem, bo nie wiadomo o ile ten pomiar płyty głównej jest przekłamany. 


(Info) #14

Pic w tym, ze to nowy zasilacz! Czyli co do odeslania… 

No nic, chyba trzeba bedzie kupic miernik i zobaczyc albo odeslac zasilacz do sklepu… 


(Adadak) #15

Co z tego, że nowy jak z najniższej półki. Zasilacz, który podaje napięcia w poprawności powyżej 80% ma specjalne oznaczenie “80+”. Szukaj zasilaczy z oznaczeniem 80+. Polecam marki takie jak Chieftec, Corsair, Be Quiet!, Forton, SilentiumPC.


(Info) #16

No to taki tutaj jest 85% (80+) CoolerMaster B500 Ver 2


(Adadak) #17

Nie ufam CoolerMasterowi jeśli chodzi o zasilacze. Polecam Ci szczerze zasilacze Chieftec, może nie są wypasione i nie mają napisu “Gaming”, ale podają bardzo stabilne napięcia i są bardzo przystępne cenowo. Sprawdź jeszcze bezpośrednio miernikiem te napięcia, jak Ci napisałem przed chwilą.

 

 

 


(Info) #18

Chifteca w UK nie kupie raczej, chyba ze ebay… Ja w ogole nie gram, komp do pracy jest używany 


(Ja$) #19

Co Ty za bzdury wypisujesz! Certyfikat 80PLUS określa sprawność zasilacza, a nie “poprawność napięć”. 

Niżej wymieniony Cooler Master to (budżetowy) dobry, markowy zasilacz z dużą ilością zabezpieczeń i mocną 12V linią oraz z certyfikatem sprawności 80 PLUS.

• Cooler Master B-series RS-500-ACAB-B1 (ver. 2), jedna linia +12V (38A), moc linii 456W (przy temp 0÷40°C), aktywny PFC1, firma powstania zasilacza (CTW) Channel Well Technology, certyfikat sprawności 80 PLUS, (specyfikacja), gwarancja producenta 3 lata.

Napięcia sprawdź tym programem (wybierz Sensors - only) http://www.hwinfo.com/download.php  jednak pamiętaj o tym, że prawie każdy pomiar programowy jest obarczony dużym błędem. Najbardziej wiarygodny pomiar napięć uzyskasz gdy wykonasz go na obciążonym zasilaczu multimetrem cyfrowym nawet takim za kilka PLN z marketu. 

Jakbyś chciał wymienić na lepszy zasilacz to polecam:

 ♥ Cooler Master G550M, jedna linia +12V (42A), moc linii 504W (przy temp 0÷40°C), aktywny PFC1, firma powstania zasilacza (CWT) Channel Well Technology, certyfikat sprawności 80 PLUS Bronze (µ=81%÷85%), Haswell compatible2, semimodularny3, VRM DC-DC4, (specyfikacja), gwarancja producenta 5 lat.


1 - Układ aktywnego PFC przydziela moc dynamicznie przez co, np. podczas startu komputera (kiedy to pobór mocy jest największy, szczególnie z linii 12V), w tym krytycznym momencie napięcia podawane są bez ich spadków co zapewnia poprawny start. Zdarza się bowiem, że zbyt słaby zasilacz nie jest w stanie podać mocy startowej komputerowi choć jest w stanie zasilić komputer w pracy ciągłej.

2 - Haswell C6/C7 - wsparcie i praca z obciążeniem zerowym.

3 - Częściowo modularny, tylko część kabli nisko prądowych jest odpinana.

4 - Tylko linia +12 V jest bezpośrednio regulowana, linie o niższym napięciu uzyskuje się z tej linii za pomocą regulatorów VRM (Voltage Regulator Module, podobne jak w sekcji zasilania płyt głównych czy kart graficznych). Rozwiązanie to daje podobną stabilność, jak niezależna regulacja napięć.

 


(Info) #20

Dzięki Ja$