[SOLVED]Dołożenie pamięci RAM do płyty głównej ASUS P7P55 LX

Witam,

jestem na etapie rozbudowy komputera. Jak już wspomniałem w temacie, posiadam płytę główną ASUSa P7P55 LX i chciałbym na początek rozbudować sobie pamięć RAM. Obecnie mam 2 kości po 2 GB DDR3 1333 MHz. Są one umieszczone w jednym kanale, a w drugim chciałbym włożyć jakiegoś 4-gigabajtowca (w instrukcji nie ma przeciwwskazań do montowania pamięci o różnych pojemnościach, natomiast 4 GB jest maksymalną jaką mogę dać, jako jedną). Zastanawiam się jednak nad tym taktowaniem pamięci. W hardwarze jestem początkujący, dlatego się Was pytam. Skoro te dwie kości mam po 1333 MHz, to na trzecia, nowa, musi mieć również 1333 MHz, czy może mieć więcej? Czy to może płyta główna to ogranicza? Ile jest maksimum, dla konkretnie tej płyty? Gdzie mogę znaleźć info na ten temat? Bo wiadomo, im większe taktowanie, tym szybciej są przesyłane dane, a to na pewno rzutuje na wydajność.

Dzięki.

Możesz dołożyć 2 razy po 4 GB , lub 2 razy po 2 GB. Nie radzę dokładać tylko jedną płytkę, ze względu na dwukanałowość pamięci. Krótko mówiąc, zajmij wszystkie cztery sloty. Zwiększy to nie tylko wielkość pamięci ale także sprawność wymiany danych. Oczywiście, jedna równa para w niebieskich slotach i druga równa para w czarnych slotach.

Skoro już masz RAM 1333 MHz, to te dołożone powinny mieć co najmniej tyle samo , ewentualnie 1600 MHz. Wówczas płyta “dopasuje” je do 1333 MHz.

Dzięki za pomoc. A jakie są konsekwencje dodania tylko jednej płytki?

Zwiększysz wartość pamięci lecz sprawność wymiany danych (zapis, odczyt) może ulec obniżeniu. Warto przed tą zmianą zrobić proste testy szybkości pamięci RAM programem AIDA64 lub Everest, aby porównać skutki po dołożeniu tylko jednej płytki.

janekpogwad ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.