Witam. Własnie zaczynam naukę C# i potrzebuję pewnej rady.
W przypadku biblioteki Qt, komunikacja między obiektami klas widgetów odbywa się za pomocą mechanizmu sygnałów i slotów.
Wygląda to tak, że dowolna metoda może emitować sygnał, czyli tak jakby wywoływać metodę, która coś “emituje”. Może to być cokolwiek (int, string, etc).
Ten sygnał jest emitowany, niezależnie od tego czy ma odbiorcę, co oznacza, że w każdej chwili, w dowolnej klasie możemy utworzyć SLOT o takich samych parametrach, jak sygnał, a następnie połączyć ten SLOT z tamtym SYGNAŁEM. Innymi słowy, można w prosty sposób połączyć ze sobą dwa obiekty (a nawet jeden, który emituje SYGNAŁ i sam go odbiera).
Teraz pytanie, czy istnieje podobny mechanizm w języku C# i Windows Forms, albo jak osiągnąć takie coś?
Przykład - mam własną kontrolkę, która zmienia wartość oraz pasek stanu programu, który wyświetla te wartości (reaguję za zmianę wartości w mojej kontrolce).
Przepraszam za nieco chaotyczny opis i z góry dziękuję za pomoc.