Sony Vaio - padł system

Witam. Nie wiedziałem gdzie wstawić temat więc dam tutaj. Mam pewien problem. posiadam sony Vaio i w czwartek padł mi system. Nie działa mi recovery (partycja recovery jest, gdyż jest ona widoczna podczas ekranu zarządzania partycjami przy instalacji Windows, ale Vaio Assist twierdzi, że jej nie ma). Mam oryginalną płytkę z Windows 8 (płyta od Windows jest zgodna z moją wersją 64 bit, PL, Windows 8 bez pro) od kolegi. Podczas instalacji wyskakuje mi błąd że system Windows nie może zaktualizować danych rejestru w ranach instalacji sformatowałem partycję gdzie znajduje się dysk C. błąd wyskoczył ponownie. i moje pytanie jest takie czy jak usunę wszystkie partycję i postawię na nowo to czy unieważni mi się gwarancja. głównie chodzi Ci o to, czy naruszenie domyślnej struktury partycji automatycznie unieważnia gwarancję na komputer ze strony sprzętowej. Czytałem na forach że może to unieważnić gwarancję . czy ktoś odsyłał do serwisu Sony komputer bez systemu z recovery (chociażby linuxem lub Windowsem, ale ze zmienionymi partycjami)?

post-277256-0-15344500-1428867817_thumb.

post-277256-0-38590800-1428867818_thumb.

post-277256-0-24395200-1428867819_thumb.

Jest partycja Recovery. Sam uważam, że partycję Recovery to strata GB na dysku. Wywal wszystkie partycje i postaw system. Oczywiście stracisz wszystkie dane na dysku. Nie wpływa na to gwarancję ponieważ masz prawo wymiany dysku. 

http://community.sony.pl/t5/notebooki-i-akcesoria/sony-vaio-svf1521h6ew-nie-dziala-opcja-recovery-po-zmianie/td-p/1517060

 

 

tutaj osoba od Sony twierdzi, że wszelka ingerencja w system unieważnia gwarancję. Sądzę, że jest to tylko niedoinformowanie pracownika (czytałem gdzieś, że komuś na infolinii powiedziano, że usunięcie recovery jest równoznaczne z utratą gwarancji. Jak dla mnie, to bzdura i pierwszy raz o takim czymś słyszę i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś miał z tym styczność.

w warunkach gwarancji nie ma tego jasno określonego. Pozostaje pytanie, czym dla Sony jest ingerencja w system/komputer. Nie ma powiedziane wprost, ale jest to napisane w wymijający sposób, więc kto wie jak to oni interpretują. W każdym razie byłoby porażką, gdyby unieważniali gwarancję po zmianie układu partycji

 

Nie spotkałem się z problemem, że serwis nie przyjął, bo brak partycji recovery - ale wszystko zależy od serwisu.

 

Przecież są komputery bez systemu, często możesz oddać do naprawy laptopa bez dysku lub laptop pracuje na Twoim nowym dysku SSD.

 

A ogólnie nikt nie daje gwarancji na system? a w razie problemów masz przywracane wszystko do stanu początkowego w serwisie.

Ingerencja jakakolwiek w partycje na dysku nie wpływa na gwarancję. Z takim tokiem myślenia, nie moglibyśmy instalować aplikacji, reinstalować systemu itd. Zresztą, dwa razy oddawałem na gwarancję mojego laptopa od Samsunga, gdzie usunięte z dysku jest recovery, na jednej partycji postawiony jest Windows 7 (normalnie jest Win 8 Pro), a na drugiej najnowsze Ubuntu. Bez problemu autoryzowany serwis Samsunga wykonał napraw.

Ściągnij świeży obraz Win 8.1: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-8/create-reset-refresh-media

Zakładam, że ważne dane masz zabezpieczone (DVD/pendrive/dysk zewn.), więc usuwaj śmiało wszystkie partycje i utwórz nowe, polecam systemową 100-200GB, a resztę na dane jako magazyn.

poczytałem instrukcje i nie znalazłem żadnej informacji zakazującej zmieniania układu parycji, a nawet jest tam napisane jak to zrobić i jak usunąć partycje recovery. Moje wątpliwości wzbudził post na forum Sony i najwidoczniej jego treść wynikała ze złej interpretacji osoby, która go napisała.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc