Sorotwanie liczb pascal

napisac program ktory utworzy plik tekstowy parzysta.txt zawierajacy wszystkie liczby parzyste z pliku liczby.int posortowane od najmniejszej do najwiekszej. Metoda sortowania dowolna. Moze mi ktos napisac ten program w calosci ?? bo jestem zielony z tego :frowning:

Za darmo na pewno nie… TU NIE ROZWIAZUJEMY PRAC DOMOWYCH! !!

Badz czlowiejkiem tobie to nie zaszkodzi a mi mozesz zycie uratowac …

W pełni zgadzam się z Alien6 , twoim obowiązkiem jest się nauczyć pascala. Skoro Masz już zapisywanie do pliku, to oznacza, że nie jesteście z tym językiem na początku. Mieliście już pętle, warunki i tablice. Czas zacząć się uczyć, bo koniec semestru się zbliża.

Ja podam Tobie tylko ideę sortowania, programu za Ciebie nie napiszę.

Przeglądasz tablicę od początku do końca. Bierzesz pierwszy element i po kolei porównujesz go z następnymi. Jeżeli jest większy od następnego to zamieniasz go z nim, itd, aż nie napotkasz większego od niego. Bierzesz następny element i lecisz z nim od początku. Jak już nic nie będzie do zamieniania, kończysz.

A ja powiem, że to się sortowanie bąbelkowe zwie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria: … sortowania Tu masz jeszcze kilka innych.

program project1;

type tablica=array[byte]of integer;

//======

function quick(var tab:tablica;poczatek,koniec:integer):char;

var

pivot,pom,lewa,prawa : INTEGER;

begin

if poczatek < koniec then

begin

randomize;

pivot := tab[random(koniec-poczatek) + poczatek+1]; { losowanie elementu dzielącego }

lewa:=poczatek-1;

prawa:=koniec+1;

repeat

repeat lewa:=lewa+1 until pivot <= tab[lewa];

repeat prawa:=prawa-1 until pivot >= tab[prawa];

pom:=tab[lewa]; tab[lewa]:=tab[prawa]; tab[prawa]:=pom;

until lewa>=prawa;

tab[prawa]:=tab[lewa]; tab[lewa]:=pom;

quick(tab,poczatek,lewa-1);

quick(tab,lewa,koniec);

end;

result:=’*’;

end;

//======

var tab:tablica;

i : byte;

begin

randomize;

for i:=1 to 10 do

begin

tab_:=random(10000)-5000;_

writeln(tab_);_

end;