Spadek wydajności komputera

Witam.

W skrócie: coś strasznie zaczęło mulić mi komputer jakiś czas temu i do tej pory nie rozwiązałem problemu. Sprawdziłem wtyki, chłodzenie, mam najnowsze sterowniki, 3 razy skanowałem kompa avastem, dałem do sprawdzenia log z OTL i nic nie wykryło.

Błagam, niech ktoś mi pomoże - nie mam pojęcia co się stało a w temacie komputerów i oprogramowania jestem zielony.

Udostępnię wszystkie możliwe informacje, podawajcie tylko propozycje co się mogło stać.

Aha - spadek wydajności jest odczuwalny gł. w grach (spadek fpsów o ok. 60-70%).

Może to wina jakiejś aplikacji, którą instalowałeś w tym czasie. Sprawdzałeś autostart?

Czyściłeś ostatnio kompa z różnych zbędnych plików ??

Polecam wszystkim-najistotniejsze-optymalizacja-cyba91-cz1-t390938.html

wszystkim-najistotniejsze-optymalizacja-cyba91-cz2-t391043.html

codziennie czyszczę kompa CCleanerem

hmm coś sobie przypomniałem - pamiętam, że instalowałem wszystkie sterowniki do płyty gł. z płytki która była w zestawie bo coś mi szwankował port usb.

zainstalowałem wszystko po kolei (opcja Xpress instal) w tym również DESa (dynamic energy saver). jako, że nie chciało mi się w to bawić, odinstalowałem

nie znam się na rzeczy więc lepiej się zapytać - czy des mógł coś namieszać? np. z zasilaniem?

aha no i w autostarcie mam:

Nvidia nTune

SunJavaUpdateSched

JMB36X IDE steup

36x Raid Configurer

Adobe Reader Speed Launcher

Adobe ARM

avast5

NvMediaCenter

NvCplDaemon (lol odinstalowałem go)

RivaTunerStratupDaemon

RTHDCPL

Alcmtr

Xfire.ink

Trochę masz sporo pozycji w autostarcie. Ja bym wyrzucił wszystko oprócz avast5 reszta to zbędne dla mnie programy no chyba że po włączeniu kompa używasz wszystkich naraz co jest mało prawdopodobne. Ja mam niebyt mocnego laptopa a Windows 7 śmiga, że miło. Działa mi tylko przy starcie Kaspersky. Gdy zainstaluje jakiś program sprawdzam autostart i wszystko wyrzucam

tzn. że wszystkie pozycje mogę wyłączyć bez szkody dla systemu? :o