Spalony komputer?

Witam.

Pewnego pięknego dnia, podczas burzy, piorun walnął w blok, w którym mieszkam. Pospalało lokatorom komputery/TV. Ale nie jestem pewien czy mi też. Albowiem, do tej samej przedłużki podłączone jest kilka rzeczy oprócz kompa. Nic innego się nie spaliło. Router działa jak działał, lampka biurkowa też… A z komputerem jest dziwna rzecz. Nie chce się włączyć, ale z tyłu, gdzie jest taki włącznik jak np. do lampki, to on się świeci, że komp jest podłączony do prądu. Więc jeśli byłby spalony, to chyba to nie powinno się świecić. Proszę o pomoc.

Podaje wyposażenie kompa:

Płyta główna ASUS P5QL

Procesor Core 2 Duo E7300 BOX

Pamięć OCZ 2x2GB 800 SPEC. OPS

Dysk HDD Samsung 750 GB 32 MB S-ATA2

Karta GAINWARD Radeon 4850 GS

Zasilacz Chieftec 500W

Jeśli jeszcze coś miałbym podać, proszę pisać. Nie znam się na tym za bardzo, napisałem to co mam na fakturze.

Opisz szerzej problem, wciskasz przycisk power na obudowie… i? Zero reakcji? System Windows się nie ładuje? Nic nie widać na monitorze, ale słychać jakieś dźwięki (szum wentylatora, trzeszczenie dysku)?

Właśnie nic, nie włącza się, nic nie słychać… ale z tyłu wlącznik się świeci

Dodane 26.10.2009 (Pn) 22:41

Czy to mogła spalić się płyta główna?

Tak, właśnie miałem pisać, że śmierdzi mi to płytą główną (+ tym co ewentualnie pociągnęła) albo zasilacz. Chociaż Chieftec ma zasadniczo dobre zabezpieczenia. Pożycz od kogoś zasilacz. A ta przedłużka to taka zwykła czy listwa z zabezpieczeniami?

Taka zwykłą przedłużka, ale zasilacz wykluczam, bo już próbowałem na innym

Włącznik umieszczony z tyłu obudowy komputera się świeci? :shock: :o :shock: :o :shock:

Nigdy nie widziałem takiego włącznika w komputerze.

Ale skoro się włącznik świeci, to znaczy, że ma jakąś lampkę, czyli prąd dochodzi do lampki. A czy dalej dochodzi, to inna sprawa. Ten włącznik jest pomiędzy zasilaczem a kablem zasilającym.

Chyba tak… więc jakieś porady co mam zrobić?