Specjalista IT -materiały do nauki

Witam,

 

zainteresował mnie ostatnio całkiem nowy zawód na rynku: “Specjalista IT” i chciałem was poprosić o pomoc w znalezieniu książek, materiałów, żebym mógł się podszkolić itd. Obecnie pracuję jako web developer (znam języki html5, css3, php+mysql, cms typu joomla, wordpress, prestashop, drupal) ale myślę nad zmianą zawodu, bo po prostu znudziła mi się praca na tym stanowisku. 

Prosiłbym o linki do allegro gdzie mógłbym kupić materiały a następnie podszkolić się aby wkrótce mieć wystarczającą wiedzę i pracować jako specjalista IT oraz inne linki do materiałów. Obecnie jedynie co potrafię to instalacja systemów operacyjnych Linux, Windows, 

obsługa serwerów typu mysql z poziomu np. phpmyadmin, zacząłem czytać o wirtualizacji (Vmware, Virtualbox) i testowałem tam np. dystrybucje linuksa itd. Czytałem o narzędziu Active directory i również zamierzam się dowiedzieć więcej o tym. Na temat sieci nie mam niestety pojęcia. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu materiałów, żebym mógł zacząć spróbować pracować jako specjalista IT.

Całkiem nowy? Wydaje mi się że “specjalista IT” o jakim co pewien czas pojawiają się odcinki na blogu to zawód tak stary, jak powszechne zastosowanie komputerów w firmach i instytucjach.

Ciężko ogarnąć szybko tyle zagadnień: specjalizuj się, albo bądź od wszystkiego. Sieci - w kilka miesięcy można ogarnąć wiedzę CCNA, przy odrobinei zaangażowania rok i CCNP (ale trzeba siedzieć bardzo dużo i “labować”). Wirtualizacja: też da się podstawy ogarnąć w kilka miesięcy. AD (Active Directory) - pół roku/rok zabawy i podstawy są. Na wszystko jednak nie będziesz mieć czasu - aby z każej dziedziny być chociaż na poziomie L2, to te 5 lat i siedzeć w zawodzie dzień w dzień. Jak z językiem angielskim u Ciebie?

“Specjalista IT” to raczej szumny odpowiednik dawnego “Informatyk”. Podpada zarówno programista, admin, serwisant itd, itp… tak samo ja mówisz “prawnik” na adwokata, prokuratora, sędzięgo.