Specyfikacja PS3 Slim

Czy mógłby mi ktoś przedstawic specyfikacji tej konsoli ?

Chodzi mi o ilość rdzeni i taktowanie procesora, łączna ilość RAM i liczba Mb kart graficznej.

Ne necie nie moge znaleźć odpowiednich danych…

http://www.idg.pl/news/348837/PlayStati … .Cell.html Czytałeś to i oglądałeś prezentację ?

Już tak. Jednak dalej nie mam odpowiedzi na moje pytania…

EDIT:

Chciałbym jeszcze wiedzieć, czy PS3 ma Antyaliasing ?

TO od gier zależy a nie od konsoli.

Na pewno dodano bardzo wygodne w użyciu funkcje jak BraviaSync i VieraLink (CEC), czyli mając telewizor SONY lub Panasonic możemy jednym pilotem uruchamiać i wyłączać konsole (choć i tak w przypadku VieraLink tv przełącza się na HDMI po wciśnięciu loga PS na Dualschoku - wygodna opcja).

http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStat … lim/1121/4

http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStat … lim/1121/3

Co do rewelacji na temat większych zegarów itp to byłbym sceptycznie do tego nastawiony. Zmiana procesu technologicznego na mniejszy musi nieść ze sobą poprawę wydajności (w końcu bramki są bliżej siebie) ale nie liczyłbym na nic więcej ponieważ jest to 3 generacja PS i gry na każdą PS3 muszą chodzić tak samo. Mogła za to poprawić się stabilność całego systemu (ze względu na nową płytę i chipy).

Pzdr.

@Hashi

Dzięki za dość długie posta, ale nie do końca o to mi chodzi.

Czy mógłbyś napisać, jeżeli wiesz, ile ps3 ma ramu, mb karty graficznej i ilość taktowanie rdzeni.

Chce po prostu porównać ps3 do mego kompa…

Producent nie udostępnił danych danych procesora Cell.

Ani nowego ani starego ?

Może chociaż ktoś wie, ile ma rdzeni ?

A jakie wartości mają inne bebechy ps3 ?

A Wikipedię wszystkim zamknęli??

http://pl.wikipedia.org/wiki/Playstation_3

Porównywanie tej architektury do komputera nie do końca ma sens. Cell korzysta ze 128 bitowych rejestrów, jeden główny rdzeń PPE (PowerPC) + 8 wektorowych jednostek SPU (SIMD), każdy z tych elementów taktowany zegarem 3,2GHz (co daje teoretyczną prędkość wewnętrzną mieszczącą się w przedziale 200GB/s - 380Gb/s w zależności od taktowania). Ponadto CPU połączony jest z pamięcią XDR (w PC jej nie znajdziesz), która to wysyła 8 bitów na cykl (a nie jak DDR 2 bity), a jej opóźnienia mieszczą się w przedziale 1-3ns (efektywna prędkość XDR to 3,2GHz - 25Gb/s). To tak w skrócie. Architektura procesora ewidentnie kojarzy się ze “strumieniem”.

http://www.ibm.com/developerworks/power … gure14.gif

W dokumentacji technicznej można znaleźć informacje, że Cell znacznie przyspiesza Terrain Rendering (x35 w stosunku do procesora G5 IBM VMX). Ponadto rdzeń główny PPE może działać niezależnie od SPE (czyli wykonywać inne zadania w czasie gdy jednostki wektorowe wykonują inne -zajmują się przetwarzaniem grafiki). Oczywiście pominąłem całkowicie układ graficzny RSX w opisie.

W PS3 jeden rdzeń SPE jest nieaktywny (na wypadek wady produkcyjnej), a drugi zarezerwowany na potrzeby hypervisora (zabezpieczenie). System PS3 korzysta z 43 MB pamięci XDR - reszta jest wolna dla CPU (213 MB XDR). Dlatego też podane przez mnie dane odnośnie wydajności mogą nieznacznie się różnić. RSX posiada własną pamięć DDR3 (256MB) ale może także korzystać z XDR poprzez magistralę FlexIO (o łącznej prędkości 35GB/s - dla przykładu PCI Express x16 v 2.0 ma prędkość 16GB/s łącznie; dopiero planowana na rok 2011 wersja 3.0 zbliżona jest wydajnością do FlexIO).

Pozdrawiam.

porównywanie technicznych parametrów konsoli jest bez sensu przecież gry będą działać na każdej z nich :slight_smile:

Widzę, że się znasz, bo takich szczegółów ja nie znam… :stuck_out_tongue:

A teraz ostatnie pytanie - co jest lepsze:

  1. PS3 Slim

  2. Inter Core i5 2,66 GHz + 4 GB Ram DDR3 1333 MHz + Geforce GTX 295 AMP! ?

Co “lepsze” to już zależy od twoich potrzeb i czego oczekujesz od sprzętu. PS3 jak łączyć to z dobrym tv np. plazmą Panasa NeoPDP lub LCD SONY/Philips. Dobrze spełnia role kombajnu do salonu (galeria zdjęć, WiFi/internet, Media Server, muzyka, gry, BluRay + DTS HD, małe wymiary, cisza). Jeśli do gier to głównie dla tytułów na wyłączność i gier z PS Store.