Splinter Cell Double Agent - problem z uruchomieniem

Czekałem na tą gre kupe czasu, a gdy nadeszła premiera na świecie, kazałem znajomemu wysłać mi tę gre w Angli. Instaluje ją, próbuje włączyć, a tu taki komunikat: Trying set non-registered vertex shader..

Moja karta to Radeon X850XT PE, obsługuje pixel shader 2.0. Gdzieś w znalazłem, krótką informacje jak uruchomić na 2.0 i pisze tak:

W *.ini zmieniłem, ale jak uruchomić na shader model 2.0? Trzeba zaznaczyć lub wygrać jakąś opcje? Ludzie mówią, że właśnie tak im chodzi. Jak to zrobić? Proszę o pomoc!

Ale przecież tu chodzi o Vertex Shader a nie Pixel Shader. Po polsku “Trying set non-registered vertex shader” można przetłumaczyć jako “Nie można ustawić nie zarejestrowanego Vertex shadera”. Spróbuj przeinstalować grę.

Tu chodzi o to ze gra wymaga pixel shader 3.0 z vertex shaderem 3.0. Jam mam radka x850xt wiec mam 2.0. Chce jakos ta gre odpliac na swoim 2.0. To co cytowalem wyzej to jest sposob o jakim pisza na calym swiecie, ale on nie dziala. Nie znam zadnej osoby, ktora napisala, ze to dziala. Jest ktos kto wie jak odpalic te kur**two na shader model 2.0!?

No właśnie, z tym shader 3 w tej grze to chyba nieporozumienie. Nie rozumiem, czemu niby nie da się uruchomić gry na bardzo dobrym x850, a na 6600 tak? A jeśłi gra wymaga shader 3 to albo jest zintegrowany hdr, albo ich popi***liło Dziwne jest także to, że gra ma kosmiczne wymagania, a na najniższych detalach i tak grafika będzie dużó gorsza niż w chaos theory na najwyższych. A i żeby grać w tego drugiego na maxie, nie potrzebny jest nawet taki komputer jaki wymaga double agent! Skandal na całego…

W pełni się z wami zgadzam ale język to macie niewyszukany… Ja na moim kompie w Chaos Theory gram w 800x600 na maksymalnych detalach, a wymagania Double Agent to już kpina.

No kpina jest straszna. Niecaly rok temu za swojego najmocniejszego na rynku radka x850xt PE. Mialem nadzieje ze starczy na jakies 3 lata, a tu sie okazuje ze co rok bede wymienial. Nie wiem czy teraz brac nowa karte skoro wychodzi Vista i Directx 10. Cos juz tam slychac o SM 4.0, wiec radek x1950xtx 512, ktorego bym mial kupic bedzie za rok staruszkiem.

Strasznie sie zawiodlem na Ubi, czekalem na SC: DA tyle czasu. Jednak ciagle kombinuje z splintercell4.ini. Przeszukalem wszystkie fora na swiecie gdzie o tym pisali i wszedzie podaja ten sam sposob (z ppierwszego postu). TO FORUM mnie zaciekawilo. Nie znam niemieckigo, wiec moze ktos znajacy przetlumaczy najwazniejsze. Czy to cos w koncu rozwiaze czy nie.

Jak ktos juz poznal sposob odpalenia niech pisze!

Z tego co tam wyczytalem musisz zmienic jeszcze linijke “SimpleEffects=false”.

Jak uda ci sie odpalić wrzuć gdzieś zmieniony plik .ini

Najgorsze jest to ze u mnie i SimpleShader i SimpleEffects bylo True. Nie mialem co zmieniac. Moze mam jakas inna wersje, bo inni tez pisza ze mile na true, a zas inni ze na false. Moze ktos kto mial domyslnie na false wrzuci pliczek ini, a sie w nim pobawie i jak cos sie uda wykombinowac to wtedy ja go wystawie.

Mój niemiecki stoi na dość marnym poziomie ale z tego posta co tam jest domyślam się mniej więcej czegoś takiego:

  1. Instalujemy DirectX z płytki z grą (lub ściągamy najnowszy), nawet jeśli mamy aktualną wersję to i tak instalujemy go jeszcze raz. Najlepiej wziąć ten z płytki

  2. W pliku splintercell4.ini zmieniamy linijki

Simpleshader=false

Simpleeffects=false

obydwie na true

  1. W tym punkcie niezbyt rozumiem o co chodzi, podejrzewam że trzeba zainstalować jakiś bios pod tytułem Etvl

  2. Instalujemy patcha 1.01 do gry

  3. Jeśli mamy na kompie zainstalowaną którąś z poprzednich części Splinter Cell to wywalamy (razem z wpisami do rejestru).

I teraz chyba możemy się już cieszyć grą na karcie z shaderami 2.0

Prosiłbym kogoś o lepszej znajomości języka o dokładne tłumaczenie, bo możliwe, że opuściłem coś istotnego lub źle zrozumiałem.

Najgorsze jest to że niestety nie zapowiadają wydanie kart pod DX 10 na AGP czyli czeka wymiana sprzętu za rok bo zaczną wychodzić gry po okiem nowego standardu

Uwolnijmy się od Visty i DirectX 10 poprzez kupno PlayStation 3 Dzięki tej decyzji mamy pewność, że przez pięć lat nie wydamy na nowe podzespoły, jak: karty graficzne płyty główne, systemy operacyjne, a co za tym idzie zostanie nam więcej pieniądze w kieszeni i będziemy mieli więcej czasu dla siebie bo zniknie konieczność szukania rozwiązań w stylu, jaki sterownik, jak to trzeba zainstalować i skonfigurować. Może firmy komputerowe zaczną bardziej stawiać na jakość a nie ilość jeśli spadnie sprzedasz gier PC na rzecz konsol. Nie ukrywam, że lubię gry komputerowe na PC-ta, ale z powodów opisany wyżej - (nie mam pieniędzy na bezsensowną wymianę komputera) czas przestawić się na doskonalszą platformę, w której programiści przykładają się do pracy i nie wydają niedorobionych pod względem technicznym gier. Słowem wkładasz płytę do PlayStation 3 i odpalasz.

Wasze narzekania są strasznie pomocne…

A co konsol - ja używam kompa nie tylko do grania, gram sobie po prostu w wolnym czasie. Jak ktoś jest maniakiem, który nie ma nic lepszego do roboty niż całymi dniami siedzieć przed grami to proszę bardzo, kupuj sobie i playstation 3, i najlepiej od razu xboxa, gamecuba, gameboya i inne pierdoły.

Widzę, że z Ciebie emanuje zła energia. Nie tolerujesz użytkowników konsol. W Ameryce część społeczeństwa ma komputer i konsolę. Takie rozwiązanie ma dużo zalet. PC-et bardzo szybko się starzeje a konsola nie bo jest projektowana najmniej na pięć lat. Wiem, że trudno zmienić swój pogląd że komputer ma służyć do wszystkiego. Z drugiej strony ta uniwersalność sprawia wiele problemów z kompatybilnością w oprogramowaniu. Sytuacje takie nie zdarzają się w konsolach. Na koniec trzeba zadać sobie pytanie, jaki jest sens kupowania sprzętu z 3 GHz procesorem i szybką kartą graficzną na sporadyczne granie oraz w celach biurowych. Do tego wystarczy maszyna z 1 GHz. Do gier taniej wyjdzie nam zakup PlayStation 3. Dzięki tej decyzji nie będziemy musieli nie potrzebnie wydawać pieniędzy na rozbudowę komputera. Niestety na premierę nowej konsoli poczekamy do marca.

Witam Mam problem z PoP - (prince of persia the sands of time)wymagania sprzetowe mam dobre i tylko nie gra cos vartex shader 1.1 i pixel shader 1.1 mam karte GF4 mx4000 i pokazuje mi ze niema tego shader pixel i szader vartex jak by ktos wiedzial i byl by w stanie mi pomoc prosil bym na gg 4985654 z gory thx

musisz wymienić karte

Hmm a ja mam takowy problem ze splinterem DA, że zupełnie program nie odpala. Wiecie o czym mowie? dwuklik na program, klepsydra i koniec nic nie krzyczy nic nie jęczy jakbym nigdy nic nie odpalał. wersja 1.2 jestem na windows 7 b7600 any ideas ?