Spór allegro - czy musze zwrócić kase za przesyłke?

Witam.

Sprzedałem grę na allegro za 20zł (10zł za towar + 10zł za przesyłkę). Facet założył mi spór i pisze, że gra jest porysowana (co jest nie prawdą). Napisałem mu, że jak chce to może mi odesłać grę, a ja zwrócę pieniądze. Tylko czy muszę mu zwrócić 10zł czy 20zł?

skoro zapłacił 20zł to oddajesz mu 20zł proste :stuck_out_tongue:

10 zł. Chyba, że grę kupił za 20 zł., a przesyłka była gratis, to w takim razie 20 zł. musisz oddać.

Bzdury piszecie. Koleś odsyła na reklamację (za własną kasę). Oglądasz odebraną płytę. Jeśli jest porysowana, zwracasz mu 10zł za płytę, 10zł za przesyłkę oraz koszt odesłania (tak, będziesz wtedy dużo na minusie). Jeśli nie jest porysowana, dokumentujesz to, prosisz go o wpłatę na kolejną przesyłkę i mu odsyłasz, a on może sobie iść do sądu. Jest jeszcze możliwość, że on porysował, wtedy możesz nie zaakceptować reklamacji i wtedy też sąd będzie potrzebny, ale jaki może być z tego wynik - nie wiem. Obaj nie macie dowodów na to, że nie była porysowana przed wysyłką (ty), ani że przyszła porysowana (mógł porysować chwilę po wyjęciu).

o jakiej wy reklamacji piszecie :smiley: reklamacja dla używanego towaru do kiedy tak jest . Ole… gościa niech się buja na drzewo nic ci nikt nie zrobi.

Używany czy nie, w dalszym ciągu odpowiada za zgodność towaru z opisem. Jeśli w opisie nie było o tym, że płyta jest porysowana, a faktycznie była, ma obowiązek zwrócić pieniądze.

Bzdura na bzdurze i bzdurą pogania.

Kupujący zwraca towar na swój koszt, a Ty mu tylko za towar, jeśli faktycznie jest uszkodzony. Przesyłka nigdy nie była zwracana kupującemu.

To, że prawie wszyscy sprzedający łamią prawo, nie znaczy, że to prawo nie istnieje. Jeśli tamten jest jeleniem, to podaruje, ale ja znam swoje prawa i na pewno nie darowałbym, gdyby ktoś chciał mnie oszukać i zwrócić pieniądze wyłącznie za reklamowany towar.

Towar kupiony aukcją czy Kup Teraz?

3. Obowiązki Przedsiębiorcy


 Przedsiębiorca ma obowiązek poinformować za pomocą środków porozumiewania się na odległość o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od wydania rzeczy. W razie braku takiej informacji - Konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 3 miesiecy od dnia wydania rzeczy, gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak Konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma w/w informację, termin ten ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty. 


 Pozostałe obowiązki informacyjne Przedsiębiorcy, który jest zobligowany przekazać Konsumentowi informacje o (przekazane w sposób jasny, zrozumiały oraz łatwy do odczytania):


 1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany, 


 2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu, 


 3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki, 


 4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia, 


 5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy, 


 6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3, 


 7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy, 


 8 ) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący, 


 9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe, 


 10) miejscu i sposobie składania reklamacji

za: Forum prawne. Jasno z tego wynika, że o kosztach dostawy / zwrotu i podobnych umawiasz się osobno, więc nikt prawa nie łamie. Niemniej jednak należy o tym informować przy każdej aukcji.

Względny zakaz - uzależniony od zgody obu stron.

 Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach: 


 1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą Konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1, 


 2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez Konsumenta ich oryginalnego opakowania,


(...)

I jeszcze to na dodatek.

Warto wspomnieć, że jeśli towar kupujemy w sklepie internetowym to przy odsyłaniu towaru, sprzedający musi nam zwrócić wartość przedmiotu + koszty wysyłki.

http://www.prawo.egospodarka.pl/63151,O … ,84,1.html

Właśnie, w sklepie internetowym.